Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Odbory válčí s řetězcem Plus

Redakce MAM18. 8. 2006

“Šikana lidí ve firmě Plus-Discount je děsivá,” vysvětluje před mosteckou velkoprodejnou firmy Alexandr Leiner, šéf Odborového svazu pracovníků obchodu. Zhruba padesátka odborářů pod heslem “Číše přetekla” a v tričkách s nápisem “Protest” při tom korzuje po parkovišti. Mezi nimi se proplétají většinou nic nechápající zákazníci.
Včerejší akce, první takto veřejná a rozsáhlá, byla už podle odborářů výrazem jejich zoufalství. Přeteklou číší mají na mysli marné vyjednávání o kolektivní smlouvě, jež se táhne třiadvacet měsíců. Pracovní podmínky ve firmě podle nich hraničí až s terorizováním ze strany vedení.
“Místo zákonné přestávky na svačinu musím doplňovat do regálů zboží, není ani čas jít na záchod. Jsme uštvaní, a to se pak projevuje i na vztahu k zákazníkům,” stýská si prodavačka Plusu ze severních Čech. “A poté, co do vedení firmy přišel i německý management, prodáváme jen německé máslo nebo jogurty,” přidává se Veronika Lhotská z prodejny Plus v Chomutově.
Protestující odboráři poukazují i na “směšně nízké platy” mezi osmi až deseti tisíci korun a zdůrazňují, v protikladu k této mzdě, extrémní pracovní vypětí. Je to názor drtivé většiny zaměstnanců. “Kdybych už měla po šichtě, přidala bych se k nim,” potvrzuje uprostřed markování nákupu i pokladní mosteckého Plusu.
Nespokojené zaměstnance podpořila dvacítka odborářů z Německa. Řetězec Plus-Discount přitom patří německé podnikatelské skupině Tengelmann. “U nás je to stejné. Lidé v řetězcích jako Plus, Lidl, Penny nebo Kaufland mají naprosto nedůstojné pracovní podmínky,” kritizuje diskontní prodejny Regina Höhne ze spolkového Sjednoceného odborového svazu služeb. “Jsme s vámi, jsme solidární,” haleká vedle ní Anna Bernstof z německé odborové centrály DGB.
Opodál postává mluvčí Plusu David Kolář. “Nevím o tom, že by zaměstnanci museli místo přestávky doplňovat zboží. Je to nezákonné, a mohli by to tedy přece odmítnout,” reaguje na výtky. Dušuje se, že se firma po této demonstraci bude dál snažit s nespokojenci dohodnout. “Jsme jediný diskontní řetězec, kde fungují odbory. Už jsme nabídli společné mítinky, ale odbory na to nereagovaly,” tvrdí Kolář.
Údaje Ekologického právního servisu přitom potvrzují, že inspektoráty práce za poslední rok u řetězců chyby našly. U sedmi největších zjistily 627 případů porušení pracovněprávních předpisů. Hypermarkety například svým zaměstnancům neposkytují zákonem stanovenou přestávku na jídlo, aspoň dvanáctihodinový odpočinek mezi dvěma směnami ani povinný odpočinek v týdnu.

Hospodářské noviny, 18.8.2006, autor: Miroslav Petr, Martin Mařík

×

Obchodní řetězec Hruška chce letos zdolat pětimiliardové tržby

Starší článek

K plánu přechodu na digitální vysílání přišlo ČTÚ 14 připomínek

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více