Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Obchody New Yorker loni v ČR zdvojnásobily zisk

Redakce MAM8. 8. 2006

Společnost New Yorker, která v Česku provozuje síť 22 stejnojmenných obchodů s oděvy, loni více než zdvojnásobila svůj čistý zisk ze 128,8 milionu korun v roce 2004 na rekordních bezmála 267 milionů korun. Firmě loni výrazně vzrostly i tržby, které se meziročně zvýšily o 51 procent na 1,137 miliardy korun. ČTK informaci získala z účetní závěrky společnosti New Yorker, která byla založena do Sbírky listin.
Jednatel společnosti New Yorker Jaroslav Mašek ve výroční zprávě uvedl, že firma loni v Česku otevřela šest nových obchodů v Karlových Varech, Brně, Zlíně, Mostě a v Praze. “Tato expanze spolu se zvyšováním obratu ve stávajících filiálkách přispěla k tomu, že celkový hrubý obrat výrazně překročil hranici jedné miliardy korun,” uvedl Mašek.
Dodal, že v letošním roce New Yorker plánuje další expanzi v Česku, konkrétní čísla o nově otevřených obchodech Mašek ve výroční zprávě ale nezmínil. Nové filiálky by podle něj měly dál zvýšit hrubý obrat české pobočky společnosti New Yorker.
Firma New Yorker v roce 1971 otevřela první obchod v německém městě Flensburg. V 70. a 80. letech pak rozšířila distribuční síť po celém Německu. V roce 1994 otevřela první zahraniční pobočku v Rakousku. Na východoevropský trh společnost vstoupila v roce 1998.
Nyní má New Yorker pobočky v ČR, Německu, Rakousku, Polsku a Maďarsku. Obchody New Yorker fungují také ve Španělsku, Švýcarsku, Belgii, Dánsku, Nizozemsku, Slovinsku, Chorvatsku, Lotyšsku a v Rusku.
Na českém maloobchodním trhu s textilem po několika letech dominantního postavení hypermarketových řetězců získávají stále silnější pozici sítě specializovaných oděvních obchodů, jako je právě New Yorker. Zatímco ještě v roce 2004 byla mezi deseti největšími prodejci textilu polovina obchodních řetězců provozujících hypermarkety, loni jejich počet podle údajů časopisu Textilžurnál klesl na čtyři a na přední místa se naopak díky rychlejšímu růstu tržeb derou sítě textilních obchodů.
Koncentrace prodeje textilu do specializovaných obchodů bude v Česku zřejmě rychle pokračovat. Obchody s oděvy a textilem již nyní mají největší zastoupení v pasážích 206 tuzemských nákupních center, kde jich na konci loňského roku podle průzkumu společnosti Incoma Research fungovalo 1111. S velkým odstupem následovaly prodejny s obuví a koženým zbožím (406) a prodejny nabízející klenoty, hodinky a dárky (332).
Do Česka navíc míří další obchodníci specializovaní na textil a oděvy. Mezi 150 českými a mezinárodními obchodními firmami a společnostmi podnikajícími ve službách a gastronomii, které letos v ČR hledají vhodné místo pro své filiálky, mají podle údajů společnosti RegioPlan Consulting největší zastoupení právě obchodníci s oděvy (bezmála 28procentní podíl).
Hypermarkety se snaží reagovat na sílící konkurenci specializovaných prodejen zkvalitněním svých služeb. Stále více lidí totiž při výběru prodejny klade důraz na kvalitu personálu i výrobků. Například společnost Tesco Stores ČR na začátku letošního roku do svých prodejen zavedla novou značku oděvů Cherokee a zároveň posílila a vyškolila svůj personál.

×

Aféry kolem Tour de France zatím neovlivňují sponzoring Škody

Starší článek

Podzim na Nově: Třetí Superstar a Ordinace, vrací se Tele Tele

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více