O2 místo Telecomu. Od 1. září
Příští pátek vypukne jedna z největších reklamních kampaní letošního roku – “přemalování” Českého Telecomu a Eurotelu na jednotnou značku O2. Ve všudypřítomných bublinách, symbolizujících “kyslík”, zbylo místo i pro mateřskou firmu Telefónica. Její logo bude na většině míst většímu O2 sekundovat.
Na celé září má společnost rezervované reklamní časy a plochy s tím, že kampaň bude delší a určitě se protáhne až do předvánočních nabídek. “Dá se předpokládat, že kampaň bude stát stovky miliónů korun. Vzhledem k tomu, že se mění dvě značky, bude minimálně srovnatelná s kampaní Vodafonu, spíše větší,” říká Ondřej Obluk, kreativní ředitel Mather Communications. Přejmenování Oskara na Vodafone stálo okolo tří set miliónů. Samotný Telecom při změně z SPT na Český Telecom zaplatil čtvrt miliardy.
V kampani zbývá definitivně vyřešit některé detaily, jako například jak velké budou bubliny nebo poměr mezi písmem O2 a Telefónica. Řada věcí už je ale nachystaná.
Jeden z reklamních spotů bude podobný tomu, co oznamoval přejmenování v sousedním Německu. Tam před modrým pozadím s bublinkami fotbalový veterán Franz Beckenbauer představuje značku O2 s anglickým sloganem “Can do”. V Česku ovšem O2 tento slogan zřejmě nevyužije. S anglickým “Now” totiž brzy v reklamním sloganu skoncoval i Vodafone, který přemaloval původního Oskara do nadnárodního dresu letos v únoru. Lidé tomu totiž podle průzkumu moc nerozuměli.
V české reklamě na O2 pravděpodobně žádná osobnost vystupovat nebude, stejně jako ve Velké Británii. Německo mělo výjimku, protože tamní reklamní trh si na slavné osobnosti potrpí. (Viz mezinárodní kampaň konkurenčního T-Mobilu, kde na plakátech byli Andre Agassi a Steffi Graffová.)
Hned od pátku 1. září se má do modrých barev O2 odít pražský Štefánikův most. “Na tři týdny jsme ho pronajali v rámci kampaně změny značky Telecomu na O2,” říká mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek. Podobně se zahalil před dvěma lety do červeného přebalu s logem Oskara také Nuselský most.
Z pražských “Go” Žlutých lázní se stanou “modré” a Go nahradí O2. “Změna názvu proběhne 1. září. Zatím je tajné, jaký bude nový název,” říká Hana Jurášková, mediální zástupkyně lázní.
Zaměstnanci české O2 už nafasovali modré identifikační karty s bublinami a novým logem O2. Ukazovat je na veřejnosti ale vedení firmy do září nedoporučuje.
Jediné, v čem nemají lidé z českého O2 jasno, je, jak se má název značky vyslovovat. Jestli česky “ó dva”, nebo anglicky “ou tú”. To není maličkost – například česká pobočka HVB Bank zpočátku používala výslovnost “ejč ví bí”, ale po čase usoudila, že pro veřejnost bude lepší české “há vé bé”.
Hospodářské noviny, 23.8.2006, autor: Jan Cizner, Zuzana Luňáková, Vladimír Kaláb