O2 místo Telecomu. Od 1. září

23. 8. 2006 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Příští pátek vypukne jedna z největších reklamních kampaní letošního roku – „přemalování“ Českého Telecomu a Eurotelu na jednotnou značku O2. Ve všudypřítomných bublinách, symbolizujících „kyslík“, zbylo místo i pro mateřskou firmu Telefónica. Její logo bude na většině míst většímu O2 sekundovat.
Na celé září má společnost rezervované reklamní časy a plochy s tím, že kampaň bude delší a určitě se protáhne až do předvánočních nabídek. „Dá se předpokládat, že kampaň bude stát stovky miliónů korun. Vzhledem k tomu, že se mění dvě značky, bude minimálně srovnatelná s kampaní Vodafonu, spíše větší,“ říká Ondřej Obluk, kreativní ředitel Mather Communications. Přejmenování Oskara na Vodafone stálo okolo tří set miliónů. Samotný Telecom při změně z SPT na Český Telecom zaplatil čtvrt miliardy.
V kampani zbývá definitivně vyřešit některé detaily, jako například jak velké budou bubliny nebo poměr mezi písmem O2 a Telefónica. Řada věcí už je ale nachystaná.
Jeden z reklamních spotů bude podobný tomu, co oznamoval přejmenování v sousedním Německu. Tam před modrým pozadím s bublinkami fotbalový veterán Franz Beckenbauer představuje značku O2 s anglickým sloganem „Can do“. V Česku ovšem O2 tento slogan zřejmě nevyužije. S anglickým „Now“ totiž brzy v reklamním sloganu skoncoval i Vodafone, který přemaloval původního Oskara do nadnárodního dresu letos v únoru. Lidé tomu totiž podle průzkumu moc nerozuměli.
V české reklamě na O2 pravděpodobně žádná osobnost vystupovat nebude, stejně jako ve Velké Británii. Německo mělo výjimku, protože tamní reklamní trh si na slavné osobnosti potrpí. (Viz mezinárodní kampaň konkurenčního T-Mobilu, kde na plakátech byli Andre Agassi a Steffi Graffová.)
Hned od pátku 1. září se má do modrých barev O2 odít pražský Štefánikův most. „Na tři týdny jsme ho pronajali v rámci kampaně změny značky Telecomu na O2,“ říká mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek. Podobně se zahalil před dvěma lety do červeného přebalu s logem Oskara také Nuselský most.
Z pražských „Go“ Žlutých lázní se stanou „modré“ a Go nahradí O2. „Změna názvu proběhne 1. září. Zatím je tajné, jaký bude nový název,“ říká Hana Jurášková, mediální zástupkyně lázní.
Zaměstnanci české O2 už nafasovali modré identifikační karty s bublinami a novým logem O2. Ukazovat je na veřejnosti ale vedení firmy do září nedoporučuje.
Jediné, v čem nemají lidé z českého O2 jasno, je, jak se má název značky vyslovovat. Jestli česky „ó dva“, nebo anglicky „ou tú“. To není maličkost – například česká pobočka HVB Bank zpočátku používala výslovnost „ejč ví bí“, ale po čase usoudila, že pro veřejnost bude lepší české „há vé bé“.


060823_01b.gif



Hospodářské noviny, 23.8.2006, autor: Jan Cizner, Zuzana Luňáková, Vladimír Kaláb

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.