Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Nova změnila strukturu

Redakce MAM10. 8. 2006

Skupina kolem Novy změnila od počátku tohoto týdne svou strukturu. Důvodem jsou nastupující zemské digitální vysílání i pravidla pro obchodování na burze. Informoval o tom generální ředitel Novy Petr Dvořák. Do nové struktury bude možné lépe zapojit případné další nové kanály Novy, kterých by televize chtěla v budoucnu mít pět až šest, tedy přibližně stejně jako Česká televize. Zvažuje například kanál zaměřený na filmy a seriály.
Skupinu kolem Novy nyní tvoří čtyři obchodní jednotky tvořené kanálem Nova, Galaxií sport, zpravodajstvím s publicistikou a vlastní výrobou pořadů. Servis jim bude poskytovat šest sekcí – finanční, marketingová, právní, personální, technická a obchodní.
Jednotlivé obchodní jednotky si mezi sebou interně účtují. Bude-li například kanál Nova chtít odvysílat nějakou publicistiku, objedná a koupí si ji od vlastní redakce publicistiky a zpravodajství, zahraniční seriál si koupí od zahraničních producentů.
“Změny … jsou vyvolány jak potřebou adaptace na nové konkurenční prostředí při zavádění digitalizace v ČR, tak i významnou technologickou změnou zahájenou již v současnosti,” řekl Dvořák. “Součástí změn je i potřeba vykazovat výsledky a prezentovat interní procesy podle zásad platných pro společnosti obchodované na americké burze NASDAQ,” dodal.
V čele jednotlivých obchodních jednotek jsou David Stogel za kanál Nova, Jiří Hojgr za Galaxii sport, Petr Erben za vlastní výrobu a Martin Ondráček za publicistiku a zpravodajství. Stogel tak již nebude vykonávat funkci programového ředitele Novy, ale ředitele celého kanálu. “Pozici programového ředitele, jak byl vnímán na Nově, jsme zrušili,” řekl Dvořák.
Při tvorbě nové organizační struktury Nova využila zkušeností kolegů z rumunské Pro TV, která podobnou změnou prošla již před několika lety. Podle Dvořáka by ale změny ve struktuře Novy nastaly bez ohledu na nedávný nástup nového ředitele Central European Media Enterprises (CME) pro Česko, Slovensko a Rumunsko Adriana Sarbu; jeho příchod do pozice jednatele dvou hlavních společností skupiny Nova tyto změny jen značně urychlil, míní.
“Kanál Nova je standardní kanál, jakých chceme mít v budoucnosti pět nebo šest. Nova bude mít samozřejmě vždy dominantní pozici vůči nim, ale ve stejné struktuře potom budeme chtít stavět další kanály,” uvedl Dvořák.
Nova dostala od poslanců novelou mediálního zákona bonusovou licenci za to, že se dobrovolně vzdá svých analogových kmitočtů a ponese také náklady na souběžné vysílání analogovým a digitálním způsobem. Nyní televize zvažuje, zda licenci využije pro tématický nebo plnoformátový kanál. “V tuto chvíli nedokážu říct, jaký ten kanál bude, do konce srpna bychom měli mít jasno,” podotkl Dvořák. V úvahu přichází například filmový a seriálový program.
O další licence se Nova neúspěšně ucházela v tendru vysílací rady, v budoucnu ale vznikne další prostor pro další televize. Nova podle Dvořákových slov přemýšlí o tom, že by jako přechodnou fázi nastartovali některé kabelové kanály, ale záleží to na dohodách s kabelovými operátory. Jednou z variant je také ta, že by Galaxie sport přestala být placeným kanálem; nicméně v tuto chvíli se její postavení nemění, dodal Dvořák.

×

Největší kabelový operátor UPC v ČR ovládne dvojku trhu Karneval

Starší článek

Kampaň může vést děti ke kouření

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více