Nejčtenější je Blesk

4. 8. 2006 08:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nejčtenějším deníkem byl za letošní první pololetí Blesk, následuje Mladá fronta Dnes a Právo. Vyplývá to z výsledků průzkumu čtenosti Mediaprojekt společností GfK a Median. Tyto výsledky průzkumu jsou první, které z Mediaprojektu vzešly po změnách, kdy se od něj například oddělil průzkum poslechovosti rádií Radioprojekt a při dotazování respondentů se začalo využívat počítačů. Předchozí průzkum čtenosti starší metodou se týkal období od července do prosince loňského roku.
Každé vydání Blesku četlo od ledna do června v průměru 1,53 milionu lidí, u druhé Mladé fronty Dnes to bylo 1,05 milionu. Na třetím místě je Právo (478 000 čtenářů), čtvrtý je Sport (312 000 lidí), páté jsou Lidové noviny (232 000 čtenářů). Šesté v žebříčku jsou Hospodářské noviny s 208 000 čtenáři, poslední, sedmé místo zaujímá Super Spy, který si v průměru každý den pročítalo 77 000 lidí.
Podle předposledních výsledků průzkumu čtenosti za loňské druhé pololetí bylo pořadí deníků téměř totožné, svá místa si prohodil Sport a Lidové noviny. V průzkumu byly na rozdíl toho aktuálního uvedeny výsledky Haló novin a naopak neuváděl data za Super Spy. Nejčtenější byl za loňské druhé pololetí Blesk (1,59 milionu), následovala MfD (1,16 milionu), Právo (530 000), LN (304 000), Sport (293 000), HN (181 000) a Haló noviny (43 000). GfK a Median ale upozorňují, že nový a starý průzkum nelze vzhledem ke změnám vzájemně srovnávat.
Průměrný denní prodaný náklad Blesku byl od ledna do června 490 667 výtisků. Druhá MfD denně prodala 293 585 kusů, Právo 165 092 výtisků, následuje Sport (67 145 výtisků), LN (71 718 výtisků) a HN (62 714 výtisků). Náklad deníku Super Spy není podle průzkumu ověřován.
Z celostátních příloh periodických titulů byl nejčtenějším TV magazín (2,67 milionu čtenářů), dále Blesk magazín (1,93 milionu) a Magazín Dnes + TV (1,55 milionu).
Nejčtenějším regionálním titulem byly od ledna do června Východočeské Deníky Bohemia (220 000 čtenářů), následují Severočeské Deníky Bohemia (206 000) a Západočeské Deníky Bohemia (188 000).
Ze společenských titulů měl nejvíce čtenářů Nedělní Blesk (1,01 milionu), přičemž podle starého Mediaprojektu to bylo pouze 809 000 lidí. Druhý je Rytmus života s 847 000 čtenáři, třetí Týdeník Květy, jehož každé vydání mělo v rukou 637 000 lidí.
Z titulů pro ženy je v čele žebříčku Blesk pro ženy (784 000 čtenářů), do první trojice patří i Chvilka pro tebe, kterou četlo o 26 000 lidí méně, a Katka s 645 000 čtenáři.
Ve srovnání ekonomických titulů opět vede Ekonom (156 000 lidí), druhé je Euro (83 000), třetí Profit (49 000). Čtvrté jsou Osobní finance s 45 000 čtenáři. U celostátních zpravodajských týdeníků četlo Týden 221 000 lidí, Respekt pak 93 000.
Průzkum se uskutečnil od 1. ledna do 30. června a dotazováno bylo celkem 14 959 náhodně vybraných respondentů v celé ČR.

Počet čtenářů celostátních deníků podle průzkumu Mediaprojekt společností GfK a Median od ledna do června 2006:

Blesk, čtenost v tisících 1527, denní prodaný náklad 490 667
MfD, čtenost v tisících 1048, denní prodaný náklad 293 585
Právo, čtenost v tisících 478, denní prodaný náklad 165 092
Sport, čtenost v tisících 312, denní prodaný náklad 67 145
Lidové noviny, čtenost v tisících 232, denní prodaný náklad 71 718
Hospodářské noviny, čtenost v tisících 208, denní prodaný náklad 62 714
Super Spy, čtenost v tisících 77, denní prodaný náklad neověřován

zdroj: Mediaprojekt, GfK Praha a Median

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.