Nákup a prodej zboží přes eBay v Česku stále není bez problémů

7. 8. 2006 08:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americká společnost eBay, jejímž prostřednictvím lze aukčním způsobem nakupovat a prodávat zboží přes internet, má za deset let existence více než 200 milionů uživatelů po celém světě. Využití služby eBay v České republice je ale stále problematické. Na vině je platební systém PayPal, přes který čeští občané nemohou přijímat peníze za prodané zboží.
eBay vznikl v roce 1995 jako průkopník e-commerce, tedy obchodování v kybernetickém prostoru, kterého se po splnění předem určených podmínek může účastnit prakticky kdokoliv z kterékoliv země světa. Jinak je tomu ale u služby PayPal, která se používá k vypořádání plateb za nákup a prodej zboží přes eBay.
PayPal byl dříve samostatnou společností, v roce 2002 ale firmu koupil eBay a učinil z ní svůj preferovaný platební systém. Naprostá většina lidí, kteří přes eBay obchodují, tedy od ostatních členů požadují rovněž využití PayPalu. PayPal v současné době povoluje otevřít si účet lidem v 55 zemích světa, včetně České republiky, ne všichni ale mají stejná práva.
PayPal uživatele rozděluje do čtyř kategorií podle toho, v které zemi žijí a kde mají svou banku. Česká republika patří až do poslední kategorie, kde je většina středoevropských zemí, bez ohledu na to, že jsou členy Evropské unie. Lidé v těchto zemích mohou přes PayPal zaplatit za zboží, které si přes eBay koupí, ale nemohou přijmout peníze za zboží, které přes eBay prodají.
Vzhledem k tomu, že při obchodování na eBay se spolu setkávají lidé z různých zemí, je důležité, aby transakční náklady byly co nejnižší, což je hlavní smysl využívání PayPalu. Zasílání peněz z banky do banky je kvůli vysokým poplatkům u zahraničních plateb v naprosté většině případů nemožné. V tom případě se nákupy levnějšího zboží výrazně prodražují a nikdo z členů eBay takovou platbu ani neautorizuje.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.