Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Možnosti internetové služby zvané podcasting rostou

Redakce MAM23. 8. 2006

Možnosti internetové služby zvané podcasting, která se po světě šíří již dva roky, rostou. Zatím je ale nejisté, zda ji firmy budou využívat pro komerční a reklamní aktivity. Shodli se na tom odborníci na média na semináři společnosti Apple na téma podcastingu. Možnost zdarma automaticky stahovat z internetu pořady či články ve zvukové podobě do svých mp3 přehrávačů a počítačů nabízí ve světě i v Česku rozhlasové stanice i tištěné tituly. Podcasty ale mohou vyrábět i obyčejní uživatelé internetu – mohou třeba nabízet na internetu například vlastní talk-show, a tím se podílet na obsahu médií.
Odborník na internet a šéf internetových projektů týdeníku Respekt Adam Javůrek řekl, že vidí tři možnosti komerčního využití této služby. Buď bude přímo ve stahovaném souboru vložená reklama, nebo bude tuto službu někdo sponzorovat, třetí možností je zavedení placených odkazů pro podcasting.
V blízké budoucnosti by ale placené odkazy nečekal. “Konkurence volně šířených podcastů bude natolik zajímavá, že těch placených bude velmi málo. Pokud se budou objevovat, budou třeba z oblasti ekonomiky nebo z oblastí, kde jsou lidé ochotni platit za obsah internetu,” míní Javůrek.
Podle produktového manažera společnosti Apple Petra Němečka, která se technologií zabývá, zaznělo na semináři několik podnětů naznačujících případné komerční využití podcastingů. “Ať už to bylo v podobě reklamního nosiče, nebo se dá předpokládat, že můžou být zpoplatněny i přístupy k videocastům, stejně jako je u placených (webových) stránek,” řekl Němeček.
Podcasting pro reklamní účely již podle svého zástupce Daniela Nohela vyzkoušela mediální agentura MindShare. Do podcastingového souboru, který bylo možné stáhnout z internetového serveru Hrejsi.cz, vložila zvukovou reklamu na amatérský fotbalový turnaj, jímž společnost Niké chtěla podpořit zájem o fotbalové mistrovství světa.
“Podařilo se nám dosáhnout čísla 36 000 stáhnutí a poslechnutí tohoto podcastu, a to se bavíme o době dvou týdnů, kdy kampaň běžela,” uvedl Nohel s tím, že původně počítali s tím, že počet stažení se bude pohybovat někde kolem 3000 za týden.
Podle novináře Miloše Čermáka umožňuje podcasting další “nájezd” amatérů do médií, například lidí, kteří si někdy stěžují na média; nyní mají možnost nějakým způsobem se na tvorbě obsahu médií podílet. Deník The New York Times podle něj nedávno otiskl článek o tom, jak internet začínají prohlížet produkční firmy. “Je řada amatérů, kteří třeba prostřednictvím iTunes začali dělat talkshow a dnes již uzavírají smlouvy na profesionální produkci s velkými televizemi,” řekl přítomným Čermák.
Termín podcasting vznikl spojením anglického slova pro vysílání broadcasting s názvem mp3 přehrávače iPod, který vyrábí Apple. Technologie vznikla ve Spojených státech na sklonku roku 2004 a její vytvoření je připisováno Adamu Currymu. Podle odborníků se označení pro tuto službu poprvé v médiích objevilo v únoru 2005 v článku Bena Hammersleye v britských novinách The Guardian. Jako první začali technologii využívat autoři internetových deníčků, takzvaných blogů, poté se přidala i média, instituce a další firmy.

×

Spotřeba nealko nápojů klesá

Starší článek

Prima jen se zpravodajstvím, zbytek dá externím firmám

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více