Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Ministerstvo nabízí koncepci klasifikace audiovizuálních děl

Redakce MAM8. 8. 2006

Ministerstvo kultury připravilo několik možností řešení jednotné klasifikace audiovizuálních projektů v České republice. Navrhuje buď zřídit samoregulační orgán nebo upravit kompetence Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, čímž by řešení této problematiky zůstalo v kompetenci státních orgánů. Koncepci, jejíž vytvoření uložila ministerstvu loni vláda, úřad zveřejnil na své internetové stránce.
Koncepce uvádí, že otázka posuzování přístupnosti obsahu audiovizuálních děl a jejich možného dopadu na vývoj dětí a mladistvých je v České republice řešena nedostatečně. Zákonná úprava, podle níž za stanovení hranice přístupnosti díla nese odpovědnost jeho výrobce či distributor, je ve srovnání s úpravami ostatních evropských států nedostačující, uvádí ministerstvo. Na rozdíl od jiných evropských zemí neexistuje v ČR jednotný systém piktogramů označujících audiovizuální díla, nepůsobí zde ani žádná odborná instituce, která by díla klasifikovala.
Nápadem vytvořit samoregulační orgán se ministerstvo inspirovalo v Nizozemsku a jak uvádí, je tamní model inspirací i pro další země EU. Taková instituce by jednotně označovala veškerá audiovizuální díla v ČR bez ohledu na povahu nosiče, tedy filmy v kinech, na DVD a VHS včetně videoher, televizní pořady a další. Na zavedení podobného systému by se finančně podílel stát, dalšími finančními zdroji by byly příspěvky subjektů působících v oblasti audiovize (distributoři, provozovatelé kin, prodejci video/DVD nosičů).
Zavedení systému je podle ministerstva vhodné pro lepší informovanost diváků, ale i pro větší právní jistotu provozovatelů vysílání či výrobců a distributorů audiovizuálních děl. Podle ministerských úředníků by klasifikační systém neměl být čistě jednostranným opatřením ze strany státu, ale měl by vznikat za organizační i finanční podpory státu.
Materiál na webu ministerstva kultury www.mkcr.cz je prý pouze informační a vychází ze zkušeností jiných zemí, kde podobné systémy již fungují.
Vzhledem k tomu, že se tato problematika týká všech televizních a filmových diváků, chce ministerstvo s veřejností o návrhu diskutovat. Lidé mají své připomínky adresovat odboru médií a audiovize ministerstva kultury či elektronicky na adresu [email protected] do 15. září.

×

Nova dočasně zruší Sedmičku

Starší článek

Podzim na Nově: Třetí Superstar a Ordinace, vrací se Tele Tele

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více