Luxusní značky se snaží protlačit do póla své jméno
Koňské pólo je již od nepaměti sportem britské smetánky. Nyní toho začaly ve velkém využívat firmy s luxusním zbožím a snaží se do póla protlačit své jméno. Informoval o tom internetový portál BBC.
Příkladem je i Guards Polo Club ve Windsor Great Parku. Tam mohou diváci vidět při hře například jeho královské veličenstvo prince Harryho. V zimě během turnaje mezi Anglií a Novým Zélandem je zase přítomna sama královna Alžběta II. Právě díky těmto událostem chtějí luxusní firmy spojit svou značku s pólem. Během hry se objevuje hned několik druhů sponzoringu. Společnost Audi, německý výrobce automobilů, si například platí svůj vlastní klub. Na druhou stranu francouzský výrobce šperků a hodinek Cartier sponzoruje nedělní turnaje pod názvem Cartier International Day.
Ostatní firmy, které se chtějí dostat do tohoto světa, si kupují tak zvané “zábavní balíčky”. Za 345 liber na hlavu, což je mimochodem čtrnáct tisíc korun, si firmy užívají se svými obchodními partnery den plný šampaňského a poníků. Do balíčku jsou samozřejmě započítány i rezervace na luxusní místa v hledišti.
Majitelé klubů o tyto sponzory samozřejmě velmi stojí. Jejich peníze totiž pokryjí část nákladů na běh klubu. U Guards Polo Clubu je to celá třetina. Další příjmy jsou pak z pronájmů pozemků klubu a z členských poplatků.
Například v již zmiňovaném klubu je celkem tisíc nehrajících a dvě stě hrajících členů. Pro první skupinu představuje roční poplatek za členství 250 liber, pro tu druhou už to ale je 5150 liber, což je více než 214 tisíc korun.
Když si chcete zahrát bez členství, pak ale musíte zaplatit patnáct tisíc liber (625 tisíc korun).”Pólo zůstává úžasným drahým sportem, i velká část hráčů je velmi bohatých,” řekl pro BBC Charles Stisted, ředitel Guards Polo Clubu. A dodal: “V pólu se nejde srovnávat. Je jedno kolik máte poníků, vždycky tady bude někdo, kdo jich má víc.”
Hospodářské noviny, 1.8.2006, autor: Lenka Marianová