Lidé nakupují drogerii hlavně ve specializovaných obchodech

11. 8. 2006 08:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Češi při výběru místa nákupu drogistického zboží a kosmetiky volí zejména specializované prodejny a často míří také do hypermarketů. Menší oblibě se naopak při nákupu tohoto zboží těší malé samoobsluhy, diskontní prodejny a supermarkety. Vyplývá to z průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha.
Pavel Cabal ze společnosti Incoma Research řekl, že samoobslužné specializované prodejně drogerie dává při nákupu drogistického zboží a kosmetiky přednost 35 procent českých spotřebitelů. S malým odstupem následují hypermarkety (31 procent) a na dalších místech je malá samoobsluha (12 procent), diskontní prodejna (osm procent) a supermarket (sedm procent).
„Stále více Čechů přitom nakupuje základní drogistické zboží, jako jsou čisticí a úklidové prostředky, prací prostředky a ústní hygiena, v širokosortimentních prodejnách typu hypermarket nebo supermarket,“ uvedl. Naopak nákup výběrového drogistického a sortimentního zboží, mezi které patří parfémy, pleťová a tělová voda či dekorativní kosmetika, je soustředěn více do specializovaných drogistických prodejen.
Podle průzkumu roste také význam přímých prodejců drogerie, zejména pak kosmetiky. „Zatímco v roce 2004 jejich nabídku alespoň jednou využilo 31 procent domácností, letos už to bylo 42 procent. Mezi zákazníky jsou především mladší lidé do 44 let a lidé se středoškolským a vysokoškolským vzděláním,“ podotkl Cabal.
Mezi nejčastější důvody při výběru prodejny pro nákup drogerie a kosmetiky patří podle Cabala možnost nákupu více druhů zboží najednou a široký sortiment. „Výraznou roli hrají také nízké ceny a akční slevy. Na třetím místě čeští spotřebitelé uvádějí blízkost prodejny,“ uvedl Cabal. Dodal, že nejčastěji jmenovaným hlavním nákupním místem drogerie a kosmetiky je již třetím rokem specializovaný řetězec Teta, ze širokosortimentních prodejen je první Kaufland.
Zhruba 65 procent českých domácností je při nákupu drogerie a kosmetiky věrných osvědčeným značkám a zavedeným výrobkům. „Přitom 67 procent nakupuje jen nebo především cenově výhodné a levné zboží a 63 procent českých spotřebitelů nakupuje jen běžné zboží, které nutně potřebuje, a jen velmi zřídka si dopřeje i dražší a luxusní výrobky,“ upozornil Cabal.
Mezi českými spotřebiteli drogerie a kosmetiky podle průzkumu převažuje šetřivý nákupní typ, který tvoří 43 procent zákaznické základny. Pro tyto zákazníky je typická výrazná orientace na cenu a na nákup toho nejdůležitějšího.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.