Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Léto přeje prodejcům opalovacích krémů

Redakce MAM8. 8. 2006

Provozovatelé solárií prožívají během letních měsíců mrtvou sezonu, zákazníků jim ubývá tím víc, čím teplejší panuje počasí. Letošní horké léto si ale naopak pochvalují prodejci přípravků na opalování a samoopalovacích krémů. Napilno mají také v lékárnách, kam lidé míří mimo jiné pro regenerační prostředky na spálenou pokožku. Na vzestupu jsou i alternativní způsoby, jak získat opálenou pokožku bez nutnosti pobytu na přímém slunci. Shodli se na tom prodejci a provozovatelé kosmetických a solárních studií, které ČTK oslovila.
“Sezona na solária je od října do července. Pokud je ale tak horké počasí jako letos, končí sezona dřív, například už v červnu. Prázdninové měsíce jsou hodně slabé, nastává velký odliv zákazníků,” říká Arthur Lazaryan, jednatel společnosti SunWorld, která solária provozuje a prodává. Souhlasí s ním i zástupci konkurence. “Návštěva solárií je sezonní záležitost. První vlna zájmu začíná v lednu, kdy do solárií chodí víc lidí kvůli novoročním předsevzetím. Pak návštěvnost stoupá v březnu a graduje v dubnu a květnu. S prvním teplým víkendem zájem klesá. Čím teplejší počasí, tím hůř pro nás,” tvrdí například Michal Kárych ze sítě solárních studií SunCity.
Podle Kárycha se klientela solárií stále rozšiřuje, zhruba 80 procent zákazníků tvoří ženy. Čím dál víc ale solária navštěvují i lidé, kteří chtějí kvůli svému zaměstnání vypadat reprezentativně. Zvyšuje se i počet klientů, kteří předsezonní návštěvou solária řeší alergické reakce na slunce. Jednoznačným trendem prý je poptávka po šetrnějších soláriích, která jsou pro pokožku zdravější. Jedna minuta v soláriu zájemce přijde asi na 12 až 20 korun, podle typu přístroje.
“Solária jsou ještě považována za nadstandardní záležitost, takže do nich chodí méně lidí než v zemích na západ od nás. Celkově ale mají tržby solárních studií pozitivní tendenci,” dodává Lazaryan.
Ti, kteří dávají před soláriem přednost pobytu na slunci, dělají radost prodejcům opalovacích krémů. “Vzhledem k vysokým teplotám došlo během července k mimořádnému nárůstu prodeje opalovacích přípravků – část našich dodavatelů dokonce již naznačila, že mají letošní zásobu vyprodanou,” uvedla Jana Matoušková, mluvčí společnosti Tesco. “Hitem se vedle klasických opalovacích přípravků letos stala i hydratační mléka, která obsahují malé množství samoopalovací látky pro postupné a přirozené opálení,” dodává Matoušková.
Podle Evy Kopřivové ze společnosti dm – drogerie markt se ale letošní trend prodeje od předchozích let nijak výrazně neliší, vrchol zájmu prý nastal na začátku letní sezony.
Nápor zažívají také některé lékárny. Kvůli specializovanému sortimentu do nich míří lidé s alergiemi nebo přecitlivělou pokožkou, ale i ti, kteří dávají přednost dražší lékařské kosmetice nebo potřebují poradit. Kromě krémů s ochrannými filtry je podle mluvčího České lékárnické komory Jana Horáčka velká poptávka po tzv. antioxydantech, například po betakarotenu, který kůži chrání před negativními účinky UV záření. “Zájem o tyto prostředky se určitě zvyšuje nejen kvůli teplému létu, ale také kvůli rostoucímu povědomí o tom, jak se před sluncem chránit,” říká. Rychle prý z lékárnických pultů mizí i regenerační a zklidňující krémy na spálenou pokožku. “V uplynulém období šly rychle na odbyt, museli jsme je objednávat každý den,” potvrzuje Horáček.
V posledních několika letech se rozšiřuje i další způsob jak docílit zhnědnutí pokožky. Kosmetická studia nabízejí rovnoměrný nástřik samoopalovacím prostředkem, který vydrží asi deset až 14 dní a stojí v průměru 500 korun. “Je to velmi oblíbené a velmi žádané. Ve velkých vedrech ale zákaznicím tuhle proceduru nedoporučujeme, protože kvůli nadměrnému pocení opálení nevydrží tak dlouho,” říká Mirka Pižlová z pražského salonu Andreas Luka. Nejčastěji prý zákaznice vyhledávají tento způsob opálení v zimním období kvůli plesové sezoně, další velká vlna zájmu nastává v létě, kdy po rychlém opálení touží hlavně nevěsty.

×

Silnější piva stále oblíbenější

Starší článek

Aféry kolem Tour de France zatím neovlivňují sponzoring Škody

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více