Karneval od září zdraží nabídku Mini
Provozovatel kabelové televize Karneval od září zdraží cenu základní nabídky programů Mini o 13 korun na celkových 199 korun, tedy zhruba o sedm procent. V nabídce Mini firma nabízí podle svého ceníku šest až 12 TV programů podle lokality. Zdražení se podle Karnevalu týká zhruba pětiny zákazníků firmy. Ostatní služby včetně internetových tarifů zůstávají beze změn, sdělil mluvčí Karnevalu Jan Hlaváč.
“Programová nabídka Mini se permanentně pohybuje na hranici rentability, takže jsme do její ceny museli promítnout zvýšení nákladů plynoucí z požadavků novely telekomunikačního a mediálního zákona,” řekl Hlaváč. Ostatní služby jsou podle něj co do cenových změn dlouhodobě stabilní. “Nejvyšší cenový skok směrem nahoru v posledních letech byl zapříčiněn zvýšením DPH na základní sazbu 19 procent,” podotkl Hlaváč.
Většina zákazníků Karnevalu podle něj odebírá širší programový balíček Komplet, kde zůstává cena stejná, tedy 499 korun měsíčně; v nabídce mají lidé na výběr přes 30 TV programů. Rovněž se podle Hlaváče nemění ceny ostatních produktů včetně internetových tarifů a služeb digitální televize.
Druhý z velkých kabelových operátorů, společnost UPC, vyšší cenu svých programových balíčků v současné době neplánuje. “Neuvažujeme o tom,” řekl mluvčí UPC František Malina.
Společnost Karneval nabízí lidem nejen kabelovou televizi, ale také vysokorychlostní internet a nově i telefonní služby. Od letošního roku také zavedl nabídku digitální kabelové TV. Podle údajů firmy celkový počet domácností v dosahu kabelové sítě Karnevalu dosáhl půl milionu.