Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Kampaň může vést děti ke kouření

Redakce MAM11. 8. 2006

Rada pro reklamu začala prošetřovat kontroverzní kampaň, jejímž základem je fotografie mladé dívky se zapálenou cigaretou v ruce. Kampaň má podle zadavatelů vyzývat k ochraně dětí před kouřením. Podle psychologů by je ale mohla naopak ke kouření přivést. “Obrázky a fotografie si zvlášť děti snadno zafixují. Může to působit návodně,” říká psycholožka Irena Kukačková
Stížností na reklamu přibývá. “Obdrželi jsme už pět stížností i žádost Ministerstva průmyslu a obchodu o vyjádření. Kontaktovali jsme proto zadavatele,” řekl výkonný ředitel rady Pavel Kurýl.
O tom, zda fotografie porušují zákaz tabákové reklamy, podle něj rozhodne arbitrážní komise. Kampaň připravilo sdružení Řetěz lásky k dětem Tomáše Hanáka, které bojuje za ochranu dětí před kouřením.
Český herec je hlavou sdružení, kterému vyjádřili podporu mimo jiné i prezident Václav Klaus a premiér Jiří Paroubek.
Podle Martina Škapíka ze sdružení jsou nynější billboardy s fotografií dívky doplněnou titulkem “O přestávce stihu i dvě” jen první fází kampaně. Příští týden prý budou nahrazeny jinými plakáty s “velice sugestivním” portrétem téže dívky, které vyjasní smysl celého projektu. “Velice mě mrzí, že lidem vadí tato kampaň, ale už jim nevadí, že v televizi a ve filmu se kouření objevuje 24 hodin denně,” říká Škapík. “I kvůli skryté propagaci kouření v médiích u nás každý den začíná kouřit 100 dětí, často i jen desetiletých,”dodává.
Odborníci však nepovažují tento styl “protikuřácké” kampaně za příliš šťastný. “Je to hodně tenký led. Podobné kampaně jsou obvykle myšleny dobře, ale mívají opačný efekt. Mohou naopak přivést děti ke kouření,” říká Kateřina Langrová, ředitelka sdružení Česká koalice proti tabáku.
Hanákovo sdružení chce mimo jiné dosáhnout změn zákonů tak, aby se v médiích povinně objevovaly informace o škodlivosti kouření. Zároveň žádá zavedení nových pravidel pro prodej tabáku, aby se k němu děti vůbec nemohly dostat.

Hospodářské noviny, 11.8.2006, autor: Radek Honzák

×

Nova změnila strukturu

Starší článek

Obchodníci v ČR víc umožňují platby v eurech

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více