Kampaň Budvaru Hokejiáda nebyla klamavá
Předolympijská reklamní kampaň Hokejiáda Budějovického Budvaru neporušila zákon o regulaci reklamy. Rozhodla o tom Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), která zastavila správní řízení s pivovarem. Podnět k němu podal Český olympijský výbor (ČOV), podle něhož měly být spoty klamavé. Verdikt rada zveřejnila na svých internetových stránkách. Už v dubnu stížnost výboru zamítla Rada pro reklamu. Vyjádření ČOV ČTK zjišťuje.
Kampaň podle ČOV zneužila zákonem chráněné olympijské symboly. Budvar údajně zákon porušit tím, že ve spotech se svéráznými chlapíky Bobem a Davem využil symbolu olympijské pochodně, výrazu hokejiáda a i tím, že natočil reklamu s reprezentačním gólmanem Milanem Hniličkou. Budvar je oficiálním partnerem české hokejové extraligy a hokejové reprezentace od roku 2003. Má právo používat v reklamních kampaních slogan “Oficiální pivo českého hokeje”.
RRTV podnět olympijského výboru prošetřovala od dubna. V případě, že by uznala spoty za klamavé, hrozila Budvaru pokuta až deset milionů korun. Podle pivovaru již rozhodnutí RRTV nabylo právní moci.
“Po předložení našich argumentů podpořila již druhá nezávislá a odborná instituce náš právní názor, že Budějovický Budvar kampaní ‘Hokejiáda’ neporušil žádné české zákony ani další právně závazné předpisy,” uvedl mluvčí Budvaru Petr Samec.
Zda Budvar zákon o olympijských symbolech opravdu porušil, rozhodne zřejmě až českobudějovický krajský soud. Již v únoru vydal z podnětu ČOV předběžné opatření proti Budvaru, aby kampaň Hokejiáda s populární dvojicí Bobem a Davem okamžitě zastavil. Budvar poté své spoty stáhl z televizní obrazovky.
Budvar není jedinou firmou, která měla s reklamou během olympiády problémy. Pivovar Litovel stáhl kvůli hrozícím sankcím soutěž Litovel Turín, v níž mohl host vyhrát zájezd na olympijský hokejový turnaj. Do konfliktu s výborem se dostal i pivovar Holba, který do reklamy “nasadil” sjezdaře Ondřeje Banka.
Podobné zprávy
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

CSR ve firmách je trendem
