Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Kampaň Budvaru Hokejiáda nebyla klamavá

Redakce MAM1. 8. 2006

Předolympijská reklamní kampaň Hokejiáda Budějovického Budvaru neporušila zákon o regulaci reklamy. Rozhodla o tom Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), která zastavila správní řízení s pivovarem. Podnět k němu podal Český olympijský výbor (ČOV), podle něhož měly být spoty klamavé. Verdikt rada zveřejnila na svých internetových stránkách. Už v dubnu stížnost výboru zamítla Rada pro reklamu. Vyjádření ČOV ČTK zjišťuje.
Kampaň podle ČOV zneužila zákonem chráněné olympijské symboly. Budvar údajně zákon porušit tím, že ve spotech se svéráznými chlapíky Bobem a Davem využil symbolu olympijské pochodně, výrazu hokejiáda a i tím, že natočil reklamu s reprezentačním gólmanem Milanem Hniličkou. Budvar je oficiálním partnerem české hokejové extraligy a hokejové reprezentace od roku 2003. Má právo používat v reklamních kampaních slogan “Oficiální pivo českého hokeje”.
RRTV podnět olympijského výboru prošetřovala od dubna. V případě, že by uznala spoty za klamavé, hrozila Budvaru pokuta až deset milionů korun. Podle pivovaru již rozhodnutí RRTV nabylo právní moci.
“Po předložení našich argumentů podpořila již druhá nezávislá a odborná instituce náš právní názor, že Budějovický Budvar kampaní ‘Hokejiáda’ neporušil žádné české zákony ani další právně závazné předpisy,” uvedl mluvčí Budvaru Petr Samec.
Zda Budvar zákon o olympijských symbolech opravdu porušil, rozhodne zřejmě až českobudějovický krajský soud. Již v únoru vydal z podnětu ČOV předběžné opatření proti Budvaru, aby kampaň Hokejiáda s populární dvojicí Bobem a Davem okamžitě zastavil. Budvar poté své spoty stáhl z televizní obrazovky.
Budvar není jedinou firmou, která měla s reklamou během olympiády problémy. Pivovar Litovel stáhl kvůli hrozícím sankcím soutěž Litovel Turín, v níž mohl host vyhrát zájezd na olympijský hokejový turnaj. Do konfliktu s výborem se dostal i pivovar Holba, který do reklamy “nasadil” sjezdaře Ondřeje Banka.

×

CCB Finance se přejmenovala na Santander Consumer Finance

Starší článek

Jaroslav Kábele vede Metropolitní Expres

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: T-Mobile

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Počátkem dubna 2021 nastoupila na pozici manažerky externí komunikace Zuzana Svobodová, která bude zároveň zastávat funkci tiskové mluvčí. Ve své roli bude…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

CSR ve firmách je trendem

Některé firmy v posledních letech kladou zvýšený důraz na aktivity spojené se společenskou odpovědností a dělají dobře. Svědčí o tom výsledky 11. ročníku…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spouští kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik…
8. 4. 20218. 4. 2021
Lidé

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

V roli head of group communications bude řídit komunikaci skupiny na patnácti trzích. Do firmy přichází po čtyřech letech v Deloitte, kde byl zodpovědný za PR.
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Packety v regionu střední a východní Evropy řídí Barbora Langer
Zlata Ulrichová přešla z Rohlik.cz do Billy, povede strategický marketing

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více