Kdy se v Česku vypne analogové TV vysílání, s jakou rychlostí a kdy jej nahradí digitální forma, ve kterých regionech a ve které době tato změna postupně nastane – to je jen část obsahu připomínek TV stanic a dalších firem k Technickému plánu přechodu, který 1. srpna zveřejnil Český telekomunikační úřad. Podle webových stránek ČTÚ přišlo celkem 14 připomínek, termín pro jejich zasílání skončil ve středu. Technický plán přechodu je jakýmsi jízdním řádem nastupujícího digitálního TV vysílání, které podle tohoto návrhu postupně nahradí současné analogové do 10. října 2010. Nové digitální stanice Febio TV a Óčko opět navrhují posunout tento termín na 9. září 2009. Nové stanice chtějí i uspíšit přechod na digitální signál ve velkých městech, například v Praze a Brně. V každém regionu bude zahájeno digitální vysílání před vypnutím analogového. Nové stanice proto chtějí prosadit, aby maximální délka souběžného analogového a digitálního vysílání v jednotlivých regionech nebyla kratší než tři měsíce a delší než šest měsíců.
Pokud by bylo digitální vysílání v daném regionu zahájeno později než stanoví TPP, a tím i zkrácena doba souběžného vysílání, Febio TV dokonce navrhuje finanční sankce. Podle regionální televize RTA plán přechodu neřeší současné analogové licence regionálních vysílatelů, které budou platit i po vypnutí analogu. Plán přechodu totiž navrhuje sestavit jednu digitální síť určenou regionálním stanicím až po úplném vypnutí analogového signálu v roce 2010. To podle RTA pro regionální stanice znamená, že nebudou nějakou dobu vůbec vysílat, což je nepřijatelné a znamenalo by to podle RTA likvidaci současných regionálních vysílatelů.
Česká televize a Radiokomunikace se pak vyjadřují k vytvoření takzvaného multiplexu veřejné služby, který bude obsahovat v budoucnosti pouze programy ČT a Českého rozhlasu. Společnosti T-Mobile navrhuje, aby ČTÚ do plánu přechodu zahrnul i časový postup a podmínky pro digitální TV vysílání přes mobilní telefony.*
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).