Hrubé inzertní příjmy vydavatelů za půlrok přesáhly 9 mld. Kč
Hrubé inzertní příjmy vydavatelství v ČR z inzerce bez slev, bonusů a výměnných obchodů v pololetí stouply o 13,8 procenta ve srovnání se stejným obdobím loni. Celkem tak firmy v ceníkových cenách vydaly na inzerci v periodickém tisku 9,34 miliardy korun. V čele žebříčku 118 monitorovaných vydavatelství zůstala Mafra s 1,57 miliardy Kč, druhý Ringier (1,29 miliardy) odsunul na třetí místo Vltava-Labe-Press (VLP) s 1,28 miliardy.
Z 15 nejsilnějších vydavatelství si nejlépe vedlo Metro ČR, které zaznamenalo nárůst příjmů z inzerce o 203 procent na 347 milionů korun. Metro tak oproti loňskému prvnímu pololetí poskočilo o deset míst na celkovou sedmou příčku. Vyplývá to z údajů monitoringu inzerce TNS A-Connect, které zveřejnila Unie vydavatelů na internetových stránkách.
Mafra si oproti loňsku polepšila o 17 procent, Ringier o 17,5 procenta a VLP o 8,2 procenta. Vyšší příjmy měla až na dvě výjimky i další vydavatelství z první patnáctky pořadí. Pokles příjmů zaznamenal vydavatel Práva, společnost Borgis, a to o 6,8 procenta na 452 milionů, což jej řadí na páté místo, a také Astrosat. Astrosatu klesly příjmy o 4,6 procenta na 138 milionů, což znamená 15. příčku.
Co se týče vyšších příjmů, rekordmanem ze všech monitorovaných vydavatelství se stal Mediaron, který vydává tituly zaměřené na mobilní telefony. Za prvních letošních šest měsíců stouply příjmy Mediaronu o 408,8 procenta na 9,23 milionu korun, zatímco loni to bylo pouze 1,82 milionu; v celkovém žebříčku to znamená umístění na konci šesté desítky, přičemž loni byl Mediaron 102. v pořadí.
O 377,3 procenta si polepšila i Ebika, která vydává bulvárně laděný deník Aha!. Letos tak z inzerce inkasovala 37,8 milionu korun, loni to bylo jen 7,9 milionu; letošní výkon znamená 30. místo v pořadí. Třetí největší nárůst ze všech vydavatelství se týkal právě Metro ČR.