Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Hokejiáda Budvaru neporušila zákon

Redakce MAM25. 8. 2006

Předolympijská reklamní kampaň Hokejiáda Budějovického Budvaru neporušila podle živnostenského úřadu zákon o regulaci reklamy. Informovala o tom mluvčí jihočeského krajského úřadu, jehož živnostenský odbor věc šetřil. Podnět k němu podal Český olympijský výbor (ČOV), podle něhož měly být spoty klamavé.
Je to již třetí vítězství Budvaru ve sporu s ČOV. Už v dubnu stížnost výboru zamítla Rada pro reklamu. V červnu pak Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) zastavila správní řízení, v němž zkoumala, zda kampaň mohla být klamavá. Kampaň podle ČOV zneužila zákonem chráněné olympijské symboly. Budvar údajně zákon porušil tím, že ve spotech se svéráznými chlapíky Bobem a Davem použil svazek hokejových holí v podobě “hokejové pochodně” a výrazu hokejiáda. Budvar je oficiálním partnerem české hokejové extraligy a hokejové reprezentace od roku 2003. Má právo používat v reklamních kampaních slogan “Oficiální pivo českého hokeje”.
“Již třetí nezávislá instituce podpořila naše právní analýzy, které jsme si nechali zpracovat již v době přípravy kampaně. Podle nich kampaň nemohla v žádném případě porušit žádné české zákony ani další právně závazné předpisy. Ukazuje se, že pokud můžeme předložit naše argumenty, nezávislé instituce nám dávají za pravdu,” uvedl mluvčí Budvaru Petr Samec. Živnostenský úřad prošetřoval podnět olympijského výboru od února.
Tvrdý postup ČOV proti kampani byl podle Budvaru ovlivněn opakovaným nátlakem jednoho ze sponzorů Českého olympijského týmu. Ten požadoval, aby ČOV neprodleně a razantně zakročil a dosáhl zastavení reklamní kampaně. V opačném případě hrozil sponzor uplatněním náhrady škody, eventuelně dalšími sankcemi.
“Z dokumentů, které máme k dispozici, se můžeme zcela oprávněně domnívat, že ve sporu nešlo v první řadě o ochranu olympijských symbolik, ale především o konkurenční boj. Jsme zklamáni skutečností, že se ČOV stal nástrojem tohoto boje,” dodal mluvčí pivovaru.
Zda Budvar zákon o olympijských symbolech opravdu porušil, rozhodne zřejmě až českobudějovický krajský soud. Již v únoru vydal z podnětu ČOV předběžné opatření proti Budvaru, aby kampaň Hokejiáda s populární dvojicí Bobem a Davem okamžitě zastavil. Budvar poté své spoty stáhl z televizní obrazovky.
Budvar není jedinou firmou, která měla s reklamou během olympiády problémy. Pivovar Litovel stáhl kvůli hrozícím sankcím soutěž Litovel Turín, v níž mohl host vyhrát zájezd na olympijský hokejový turnaj. Do konfliktu s výborem se dostal i pivovar Holba, který do reklamy “nasadil” sjezdaře Ondřeje Banka.

×

Hrubé výdaje na TV reklamu v červenci: 1,2 miliardy Kč

Starší článek

Obchodníci prodlužují otevírací dobu do pozdních večerních hodin

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více