Hamé koupilo výrobce baget, chce se stát jedničkou trhu

3. 8. 2006 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hamé, přední tuzemská potravinářská firma, se hodlá stát jedničkou i na trhu s bagetami. Koupila proto už dva domácí výrobce – společnosti Made a Bapa. Částku zaplacenou za obě firmy účastníci transakce neuvádějí.
„Díky koupi firem máme už teď v bagetách obrat kolem tří set miliónů korun. Přidáme k tomu vlastní síly, cílem je obsadit na trhu první příčku,“ potvrdil majitel a šéf představenstva Hamé Leoš Novotný. Dosavadní lídr trhu, společnost Crocodille, utrží ročně přes půl miliardy korun.
Bagety bude Hamé prodávat pod značkou Bapa. „Přidali jsme ji k našim dosavadním prémiovým značkám – kečupům Otma, paštikám Veselá pastýřka a konzervám Znojmia,“ říká Novotný. Jeho firma chce letos opět překonat loňské, bezmála čtyřmiliardové tržby.

Šéf Hamé tvrdí, že sloučením zakoupených firem Bapa a Made ještě zvětší jejich předchozí sílu. Bapa byla trojkou, Made čtyřkou v oboru. „Teď se zlepšila hlavně logistika,“ říká Novotný.
Využije i toho, že mateřská firma Hamé je největší konzervárenskou firmou v zemi. „Některé produkty samozřejmě hned zavádíme i do baget. V prvé řadě například tradiční paštiku Májka,“ dodává.
Plánem Hamé je rozšířit prodej i mimo klasická místa, jako jsou čerpací stanice. „Jednáme proto třeba s firmami, které chtějí v sociálním programu zajistit svým zaměstnancům občerstvení,“ říká Novotný.
Konkurenční výrobci baget zatím tvrdí, že z razantního vstupu Hamé do oboru obavy nemají.
„Bereme to na vědomí. Uvidíme, jaké klady nebo zápory spojení firma Made a Bapa přinese,“ říká obezřetně Petr Cichoň, jednatel firmy Crocodille.
Podle něj má Crocodille i jiný styl podnikání. „Naší strategií je důraz na kvalitu a inovace, to se nemění. Nezviditelňujeme se třeba prostřednictvím sportu,“ říká Cichoň v narážce na to, že Hamé prosazuje svoji značku i díky vlastnictví hokejového klubu ve Zlíně.
Vyšší tržby než Hamé má v bagetách dosud i společnost Apetit. A rozhodně nemíní složit zbraně. „Zásobujeme už i Slovensko, část Polska a v nebližší době začneme vyvážet do Maďarska,“ upozorňuje majitel firmy Stanislav Holinka.
„Investovali jsme sto miliónů korun do nové továrny, díky níž máme povolení i pro vývoz do dalších zemí unie. To zatím Made ani Bapa neměly,“ dodává.
Ačkoliv obrat výrobců baget v Česku už výrazně přesahuje jednu miliardu korun, má podle expertů ještě velký prostor pro další růst. Podle průzkumů devět z deseti mladých lidí (do dvaceti let) využívá rychlého občerstvení. Nejoblíbenější jsou dosud sice párky v rohlíku, hamburgery a pizza, ale bagety spolu s hranolky jsou už ve druhé skupině nejprodávanějších „rychlých“ pokrmů.
„Bagety jsou právě tím segmentem potravinářského trhu, který má největší perspektivu,“ říká prezident Potravinářské komory Jaroslav Camplík.

Hospodářské noviny, 3.8.2006, autor: Martin Mařík

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.