Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Hamé koupilo výrobce baget, chce se stát jedničkou trhu

Redakce MAM3. 8. 2006

Hamé, přední tuzemská potravinářská firma, se hodlá stát jedničkou i na trhu s bagetami. Koupila proto už dva domácí výrobce – společnosti Made a Bapa. Částku zaplacenou za obě firmy účastníci transakce neuvádějí.
“Díky koupi firem máme už teď v bagetách obrat kolem tří set miliónů korun. Přidáme k tomu vlastní síly, cílem je obsadit na trhu první příčku,” potvrdil majitel a šéf představenstva Hamé Leoš Novotný. Dosavadní lídr trhu, společnost Crocodille, utrží ročně přes půl miliardy korun.
Bagety bude Hamé prodávat pod značkou Bapa. “Přidali jsme ji k našim dosavadním prémiovým značkám – kečupům Otma, paštikám Veselá pastýřka a konzervám Znojmia,” říká Novotný. Jeho firma chce letos opět překonat loňské, bezmála čtyřmiliardové tržby.

Šéf Hamé tvrdí, že sloučením zakoupených firem Bapa a Made ještě zvětší jejich předchozí sílu. Bapa byla trojkou, Made čtyřkou v oboru. “Teď se zlepšila hlavně logistika,” říká Novotný.
Využije i toho, že mateřská firma Hamé je největší konzervárenskou firmou v zemi. “Některé produkty samozřejmě hned zavádíme i do baget. V prvé řadě například tradiční paštiku Májka,” dodává.
Plánem Hamé je rozšířit prodej i mimo klasická místa, jako jsou čerpací stanice. “Jednáme proto třeba s firmami, které chtějí v sociálním programu zajistit svým zaměstnancům občerstvení,” říká Novotný.
Konkurenční výrobci baget zatím tvrdí, že z razantního vstupu Hamé do oboru obavy nemají.
“Bereme to na vědomí. Uvidíme, jaké klady nebo zápory spojení firma Made a Bapa přinese,” říká obezřetně Petr Cichoň, jednatel firmy Crocodille.
Podle něj má Crocodille i jiný styl podnikání. “Naší strategií je důraz na kvalitu a inovace, to se nemění. Nezviditelňujeme se třeba prostřednictvím sportu,” říká Cichoň v narážce na to, že Hamé prosazuje svoji značku i díky vlastnictví hokejového klubu ve Zlíně.
Vyšší tržby než Hamé má v bagetách dosud i společnost Apetit. A rozhodně nemíní složit zbraně. “Zásobujeme už i Slovensko, část Polska a v nebližší době začneme vyvážet do Maďarska,” upozorňuje majitel firmy Stanislav Holinka.
“Investovali jsme sto miliónů korun do nové továrny, díky níž máme povolení i pro vývoz do dalších zemí unie. To zatím Made ani Bapa neměly,” dodává.
Ačkoliv obrat výrobců baget v Česku už výrazně přesahuje jednu miliardu korun, má podle expertů ještě velký prostor pro další růst. Podle průzkumů devět z deseti mladých lidí (do dvaceti let) využívá rychlého občerstvení. Nejoblíbenější jsou dosud sice párky v rohlíku, hamburgery a pizza, ale bagety spolu s hranolky jsou už ve druhé skupině nejprodávanějších “rychlých” pokrmů.
“Bagety jsou právě tím segmentem potravinářského trhu, který má největší perspektivu,” říká prezident Potravinářské komory Jaroslav Camplík.

Hospodářské noviny, 3.8.2006, autor: Martin Mařík

×

Sledovanost TV – 30. týden 2006 (24.7. – 30.7.)

Starší článek

Webové služby ještě více pod kontrolou

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více