Google urovnal spor s agenturou AP a platí jí za mediální obsah

4. 8. 2006 09:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.

Reklama
SDG

Americká internetová společnost Google a tisková agentura The Associated Press (AP) urovnaly spor o používání mediálního obsahu agentury na stránkách Google. Na nových podmínkách užívání zpráv a fotografií agentury AP se dohodly už před několika měsíci, ale až teď o vyřešení sporu informovaly.
Agentuře se nelíbilo, že Google prostřednictvím svého vyhledávacího systému zobrazuje její zpravodajství, aniž za ně platí. Google už tedy v rámci nových podmínek za tento obsah agentuře platí, finanční podmínky této transakce ale ani jedna strana nesdělila.
Google sdělil, že agenturní obsah bude sloužit jako základ pro novou službu, kterou uvede na trh v nadcházejících měsících jako doplněk ke své populární službě Google News. Agentura AP tvrdí, že Google se tak možná snaží podpořit své dlouholeté stanovisko, že pouhé poskytování odkazů na materiál chráněný autorským právem není s ničím v rozporu.
Postoj společnosti Google přiměl k podání žaloby také další tiskovou agenturu, a to Agence France-Presse (AFP). Ta si na Google stěžovala u amerického soudu už loni a v žalobě se snaží získat minimálně 17,5 milionu dolarů (asi 389 milionů Kč) jako odškodné za údajné porušení autorského práva. Google však nároky AFP odmítá.
„Služba Google News je plně slučitelná s poctivým používáním a vždy taková byla,“ potvrdil Google své dřívější stanovisko. Právní zástupce AFP v USA Joshua Kaufman ale doufá, že uzavření dohody s AP nyní pomůže vyřešit i spor s AFP. Google nicméně tvrdí, že dohoda s AP má komerční charakter a nelze ji chápat tak, že Google ustupuje ze svých pozic.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.