Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Evropa si na hudbu on-line stále zvyká

Redakce MAM28. 8. 2006

Internetový hudební trh utěšeně roste, hudební portály se předhánějí ve výhodných nabídkách a počtu služeb určených hudebním fanouškům, vlastnit jeden či více mp3 přehrávačů je v USA či Asii naprostou samozřejmostí. Evropané však rozvoj nejmodernějšího odvětví světového trhu s hudbou stále “brzdí”.
Překvapivé zjištění zveřejnila uznávaná britská studie společnosti Screen Digest, která se každoročně věnuje plošnému průzkumu vývoje filmového a zábavního trhu.

MEZITITULEK: Vrchol až za čtyři roky
Podle analýzy zaměřené na situaci evropského trhu s internetovou hudbou v současné době vlastní přenosný mp3 přehrávač pouze sedm procent Evropanů. V roce 2004 měly vlastní přístroj typu iPodu značky Apple v Evropě dokonce pouze dvě procenta lidí.
Příčinou je zejména nedostatečná technologická podpora málo uzpůsobená rychlému stahování větších souborů z internetu, absence regionálních evropských verzí cenově atraktivních amerických internetových obchodů s hudbou, ale například také obrovská záliba Evropanů investovat do DVD, vypočítal hlavní důvody zpravodajský server BBC News.
Přesto je analýza Screen Digest optimistická, uvádí BBC. Evropané mají o stahování nahrávek z internetu zájem. Internetový hudební obchod by svůj evropský boom měl prožít právě v následujících několika letech, ekonomický vrchol tohoto odvětví zábavního trhu zřejmě přijde kolem roku 2010.
Tehdy by Evropané měli za stahování hudebních nahrávek z internetu utratit dokonce přes 1,1 miliardy eur, vlastní mp3 přehrávač by mělo mít přes osmdesát miliónů Evropanů.
Pro srovnání – letos utratí evropští hudební fandové za stahování hudby z internetu odhadem 280 miliónů eur, a to především v Británii, Francii a Skandinávii.
Podle Dana Cryana, analytika společnosti Screen Digest, by evropský internetový hudební trh mohl v následujících čtyřech letech zachránit stagnující tržby z prodaných pevných nosičů.
“Gramofirmy by se však jen ke zpoplatněnému stahování neměly upínat,” varuje Cryan. “Dynamický vývoj trhu i rostoucí nároky hudebních fanoušků vyžadují neustálé vylepšování a rozšiřování služeb, firmy by se například měly do budoucna více zaměřit na služby pro uživatele stále dokonalejších mobilních telefonů,” citují Cryana BBC News. Podle něj totiž samotná hudební vydavatelství přenechávají nabídku hudebních služeb dalších zprostředkovatelům, například mobilním operátorům.
“V následujícím období by se právě na telekomunikační technologie či vlastní lokální hudební portály měly nahrávací firmy zaměřit samy, třeba s ohledem na daný region,” dodal Cryan. Zároveň by hudební trh v Evropě měl najít další kanály, jak prezentovat novinky či nové hudebníky. “Jen propagační kampaně související s uvedením nového alba na trh dávno nestačí,” upozornil analytik.

MEZITITULEK: Piráti na ústupu?
Studie Screen Digest zároveň potvrdila i to, na čem už se shodla také Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI). Oproti předchozím letům to vypadá, že i v Evropě ubývá nelegálního kopírování a stahování hudby právě prostřednictvím internetových služeb.
Pokles cirkulace nelegálních nahrávek na trhu se datuje už od přelomu let 2003 a 2004, kdy své zpoplatněné služby začaly uvádět do chodu portály Napster či iTunes.
Z aktuální analýzy Screen Digest jasně vyplývá, že za pokles prodejů hudby už nejsou zodpovědní pouze piráti, ale také další faktory, zejména zmíněné omezené služby a výrazně odlišné ekonomickospolečenské trendy v jednotlivých evropských regionech.

Hospodářské noviny, 28.8.2006, autor: Irena Zemanová

×

Sledovanost TV – 33. týden 2006 (14.8. – 20.8.)

Starší článek

Reklamní agentura Kaspen vypověděla smlouvu Vodafonu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více