Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Electro World investuje do kamenných obchodů i internetu

Redakce MAM31. 8. 2006

Společnost Electro World, která v Česku, Maďarsku a Polsku provozuje 19 obchodů s elektrotechnikou, bude v následujících letech investovat do rozšíření sítě kamenných obchodů i stále oblíbenějšího internetového prodeje. Společnost Electro World chce počet svých prodejen v trojici středoevropských zemí zvýšit na 25 a internetový prodej po České republice zavede i v Polsku a Maďarsku.
“Naše konečné číslo kamenných obchodů (v ČR, Polsku a Maďarsku) je 25,” řekl dnes novinářům generální ředitel společnosti Electro World Milan Růžička, podle kterého by společnost Electro World měla tohoto počtu prodejen dosáhnout během následujících čtyř let. Electro World nyní v ČR provozuje osm obchodů a například v září otevře nový obchod v Plzni.
Electro World hodlá v Česku expandovat i pomocí franšízingu a hledá obchodníky, kteří se do systému zapojí. Electro World bude pro partnerské obchodníky zajišťovat velkoobchodní i marketingovou činnost. “V Norsku franšízing činí zhruba 40 procent obratu (sesterské společnosti). V Česku teprve začínáme, takže budeme rádi, když se podíl franšízingu na obratu bude zpočátku pohybovat kolem deseti procent,” uvedl Růžička.
Kromě rozšíření sítě kamenných obchodů hodlá společnost Electro World investovat i do internetového prodeje, který nedávno spustila v České republice. “V listopadu či prosinci zprovozníme internetový obchod v Maďarsku a příští rok na jaře v Polsku,” prohlásil Růžička, podle kterého zájem lidí o internetové nákupy roste. “Podíl internetového obchodu na obratu Electro Worldu by měl během dvou let dosáhnout deseti procent,” podotkl Růžička.
Obliba internetového nakupování se v Česku rychle zvyšuje. Experti odhadují, že Češi v loňském roce utratili za zboží a služby na internetu kolem deseti miliard korun, což bylo o 40 procent více než v roce 2004. Alespoň jeden nákup prostřednictvím internetu podle průzkumu společnosti Factum Invenio již provedlo 16 procent obyvatel ČR starších 15 let. Před rokem mělo zkušenost s online nakupováním 12 procent lidí. Nejčastěji lidé na internetu nakupují elektroniku, knihy, hardware, CD, DVD, oblečení a domácí spotřebiče.
Například jeden z největších tuzemských internetových obchodníků Eurocomm loni zdvojnásobil tržby na 470 milionů korun. Společnost, která provozuje internetový obchod Kasa.cz, letos čeká růst o dalších 50 procent. “Zákazníci kamenných obchodů si často zboží předvyberou na internetu. Například v Norsku si v roce 2005 zhruba 58 procent zákazníků vybralo výrobek na základě informací v internetovém obchodě a pak si jej koupili v kamenné prodejně,” podotkla Anna Rumianová ze společnosti Electro World. Dodala, že ceny zboží v internetovém obchodě společnosti Electro World jsou v průměru o pět procent nižší než v jejích kamenných prodejnách.
Společnost Electro World, jejíž roční obrat se pohybuje kolem šesti miliard korun, je součástí evropské sítě obchodů s elektrotechnikou DSG international. Skupina působí ve 26 evropských zemích a zaměstnává více než 40.000 lidí. Celkový loňský obrat všech společností patřících do skupiny DSG international činil 7,072 miliardy liber. V Česku, Maďarsku a Polsku Electro World zaměstnává 1200 lidí.

×

Idos nově na Centrum.cz

Starší článek

Minulý týden si v podílech na sledovanosti polepšila Nova

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Goodkin

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

EMD consultants pomohou školám Maple Bear se vstupem na český trh

Značka škol Maple Bear Global Schools plánuje vstup na český trh, chce proto oslovit místní podnikatele v oblasti vzdělání, kteří by se…
1. 3. 20211. 3. 2021
Newsletter

Vydavatelství A 11 vstoupilo do segmentu křížovek. Luštění zažívá …

Společnost A 11 začala vydávat tři nové křížovkářské magazíny s klasickým švédským luštěním: sorry křížovky s vtipnou tajenkou za 39 korun, Mladý svět…
1. 3. 202126. 2. 2021
Marketing

Reddit se raduje a roste. Prodejem akcií vybral 7,8 miliardy korun

Sociální síť si získala i díky kauze okolo akcií GameStop pozornost investorů, vybrala od nich 7,8 miliardy korun. Potřebujete něco vysvětlit, jako by…
1. 3. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více