Electro World investuje do kamenných obchodů i internetu
Společnost Electro World, která v Česku, Maďarsku a Polsku provozuje 19 obchodů s elektrotechnikou, bude v následujících letech investovat do rozšíření sítě kamenných obchodů i stále oblíbenějšího internetového prodeje. Společnost Electro World chce počet svých prodejen v trojici středoevropských zemí zvýšit na 25 a internetový prodej po České republice zavede i v Polsku a Maďarsku.
“Naše konečné číslo kamenných obchodů (v ČR, Polsku a Maďarsku) je 25,” řekl dnes novinářům generální ředitel společnosti Electro World Milan Růžička, podle kterého by společnost Electro World měla tohoto počtu prodejen dosáhnout během následujících čtyř let. Electro World nyní v ČR provozuje osm obchodů a například v září otevře nový obchod v Plzni.
Electro World hodlá v Česku expandovat i pomocí franšízingu a hledá obchodníky, kteří se do systému zapojí. Electro World bude pro partnerské obchodníky zajišťovat velkoobchodní i marketingovou činnost. “V Norsku franšízing činí zhruba 40 procent obratu (sesterské společnosti). V Česku teprve začínáme, takže budeme rádi, když se podíl franšízingu na obratu bude zpočátku pohybovat kolem deseti procent,” uvedl Růžička.
Kromě rozšíření sítě kamenných obchodů hodlá společnost Electro World investovat i do internetového prodeje, který nedávno spustila v České republice. “V listopadu či prosinci zprovozníme internetový obchod v Maďarsku a příští rok na jaře v Polsku,” prohlásil Růžička, podle kterého zájem lidí o internetové nákupy roste. “Podíl internetového obchodu na obratu Electro Worldu by měl během dvou let dosáhnout deseti procent,” podotkl Růžička.
Obliba internetového nakupování se v Česku rychle zvyšuje. Experti odhadují, že Češi v loňském roce utratili za zboží a služby na internetu kolem deseti miliard korun, což bylo o 40 procent více než v roce 2004. Alespoň jeden nákup prostřednictvím internetu podle průzkumu společnosti Factum Invenio již provedlo 16 procent obyvatel ČR starších 15 let. Před rokem mělo zkušenost s online nakupováním 12 procent lidí. Nejčastěji lidé na internetu nakupují elektroniku, knihy, hardware, CD, DVD, oblečení a domácí spotřebiče.
Například jeden z největších tuzemských internetových obchodníků Eurocomm loni zdvojnásobil tržby na 470 milionů korun. Společnost, která provozuje internetový obchod Kasa.cz, letos čeká růst o dalších 50 procent. “Zákazníci kamenných obchodů si často zboží předvyberou na internetu. Například v Norsku si v roce 2005 zhruba 58 procent zákazníků vybralo výrobek na základě informací v internetovém obchodě a pak si jej koupili v kamenné prodejně,” podotkla Anna Rumianová ze společnosti Electro World. Dodala, že ceny zboží v internetovém obchodě společnosti Electro World jsou v průměru o pět procent nižší než v jejích kamenných prodejnách.
Společnost Electro World, jejíž roční obrat se pohybuje kolem šesti miliard korun, je součástí evropské sítě obchodů s elektrotechnikou DSG international. Skupina působí ve 26 evropských zemích a zaměstnává více než 40.000 lidí. Celkový loňský obrat všech společností patřících do skupiny DSG international činil 7,072 miliardy liber. V Česku, Maďarsku a Polsku Electro World zaměstnává 1200 lidí.