Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Delvita investuje miliony do modernizace prodejen

Redakce MAM29. 8. 2006

Obchodní řetězec Delvita investuje desítky milionů korun do modernizace svých supermarketů, kterých již zrekonstruoval deset a další má v plánu. Modernizací prošla například prodejna Delvita v pražské Budějovické ulici, která byla po šestitýdenní pauze znovu otevřena v závěru minulého týdne. Podle průzkumů se stále více Čechů při výběru obchodů řídí kvalitou nabízených výrobků a pohodlím při nákupu, což nutí obchodníky zlepšovat kvalitu svých služeb.
Ředitel české Delvity Claude Allard řekl, že díky modernizaci Delvity v Budějovické ulici, která stála zhruba 30 milionů korun, prodejna zákazníkům umožní rychlejší nákupy. Zákazníci mohou využít například automatické vážení zboží přímo u každé pokladny. “Standardy v oblasti kvality, skladby sortimentu a pohodlí zákazníků, které dnes zákazníci naleznou na DBK (Delvita v Budějovické ulici), budeme chtít v krátké budoucnosti nabízet na každé prodejně Delvita,” uvedl.
Delvita, která v Česku provozuje 95 obchodů, podle Allarda dalších pět supermarketů hodlá rekonstruovat do konce letošního roku. “Příští rok chceme otevřít dva nové obchody v Liberci a Praze,” dodal Allard.
Delvita na Budějovické ulici je součástí obchodního domu DBK, který nyní prochází také rozsáhlou rekonstrukcí. Společnost Domov Praha hodlá do jeho opravy vložit zhruba 200 milionů korun; třetinu již investovala například do nové fasády, výkladů a výměny všech eskalátorů. Investor plánuje letos ještě dokončit gastronomické centrum. Rekonstrukce dalších částí obchodního domu by měla pokračovat i příští rok.
Obchodní řetězec Delvita loni podle auditovaných výsledků prohloubil ztrátu na téměř 839 milionů korun ze 185 milionů v roce 2004. Neuhrazená ztráta Delvity z minulých let na konci loňského roku činila dalších 1,75 miliardy korun. Tržby Delvity za prodej zboží loni meziročně klesly zhruba o 470 milionů na 8,4 miliardy korun.
Týdeník Euro letos na jaře s odvoláním na několik nezávislých zdrojů uvedl, že Delvita kvůli ztrátám zřejmě brzy odejde z ČR. Mezi zájemci o české obchody Delvity jsou podle Eura obchodní společnosti Tesco a Rewe Group. Vedení belgické Delhaize ale na začátku května sílící spekulace trhu o odchodu svého řetězce Delvita z ČR popřelo jako nepravdivé.
Supermarketové řetězce, mezi které Delvita patří, v posledních letech ztrácejí pozici na tuzemském maloobchodním trhu, ze kterého je vytlačují dravé diskontní prodejny a hypermarkety. Zatímco supermarkety v květnovém průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha jako hlavní nákupní místo potravin uvedlo 16 procent českých domácností, do diskontů chodí nakupovat již 22 procent lidí. Největší oblibě se v Česku stále těší hypermarkety, které preferuje 39 procent domácností.
V ČR se ale v posledních letech zvyšuje počet zákazníků, pro které cena nehraje rozhodující roli. Podle průzkumů Čechům vadí hlavně přeplněné obchody, pomalé nákupy, fronty u pokladen či špatná dostupnost prodejen. Obchodníci, kteří chtějí v tvrdé konkurenci na tuzemském maloobchodním trhu uspět, by se proto podle odborníků měli více zaměřit na zlepšování kvality svých služeb.

×

Čechů na internetu v červenci ubylo

Starší článek

BBC chce změnu licenčních podmínek

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více