Ředitel zpravodajství České televize Zdeněk Šámal stáhnul z pořadu Události, komentáře moderátora Davida Borka. Důvodem je podle Šámala nezvládnutý rozhovor s premiérem Jiřím Paroubkem ve vydání pořadu ve středu 16. srpna. Podle Šámala se moderátor mimo jiné nedostatečně připravil, překročena byla podle něj i míra toho, jak Borek skákal premiérovi do řeči. Borek nechce celou záležitost komentovat.
Způsob vedení rozhovoru moderátora s Paroubkem se setkal i s kritikou některých jiných médií. „Ze strany premiéra jsme žádnou stížnost neobdrželi,“ uvedl mluvčí ČT Martin Krafl, a vyloučil tak jakýkoli vliv Paroubka na rozhodnutí ČT stáhnout Borka z pořadu.
„Problém jsem vyřešil těsně poté velmi jednoduše, skončil jsem angažmá pana kolegy moderátora v pořadu Události, komentáře,“ řekl Šámal serveru Česká média.cz. Rozhovor byl podle něj nepovedený z formálních i obsahových hledisek. Stažení Borka je podle něj definitivní, moderátor se vrátí do ekonomické redakce, kde působil předtím.
Borek na dotaz ČTK neřekl, zda považuje rozhovor s Paroubkem za zdařilý, či nepovedený. „Už se k tomu nechci vyjadřovat,“ uvedl Borek. Serveru iDnes řekl, že odvolání z pořadu jej netěší, ale krok vedení bude respektovat.
Podle Šámala je pro moderátora nutné, aby zvažoval, kdy skáče do řeči hostovi, který je tím hlavním ve studiu. Také je velice nutné přesně zdrojovat nebo oslovovat hosta přiměřeně k jeho funkci. „Je velice a především nutné se soustředit na obsah hostových promluv, a chci-li s ním polemizovat, musím být sám dostatečně teoreticky připraven,“ řekl Šámal.
Borek se Paroubka mimo jiné zeptal, jak se cítí ve chvíli, kdy již několik hodin není premiérem. Paroubkova vláda sice ten den podala demisi, zároveň ji ale prezident Václav Klaus pověřil dočasným výkonem funkcí až do jmenování nové vlády. Paroubkovy výhrady k tomu, že jej moderátor nenechá domluvit, pak Borek odmítl se slovy: „Osud tomu dal, takže já jsem novinář, vy jste politik. Až to bude naopak, tak možná to uděláme jinak.“
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).