Češi propadli on-line nákupům

31. 8. 2006 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Nákupy na internetu se stávají stále větším hitem a svůj on-line prodej proto spouští stále více obchodů. Podle nejnovějšího odhadu Asociace pro elektronickou komerci Češi letos na síti utratí čtrnáct miliard korun.
„Vloni se na internetu prodalo zboží za deset miliard. Letos bude nárůst o čtyřicet procent,“ potvrzuje Nikola Rafaj, mluvčí asociace. Prodejcům nahrává stále větší dostupnost internetu, ale i skutečnost, že z nákupu na webu přestávají mít lidé strach. Už vloni podle průzkumů společnosti GfK ze svého počítače nakoupil každý čtvrtý Čech.
Nejvíce z koláče internetových tržeb ukrajují zavedené on-line obchody, jako Internet Mall, Vltava.cz či Kasa.cz. Protože mezi nejžádanější zboží vedle knih a výpočetní techniky patří i spotřební elektronika, přibývá jim konkurence z řad tradičních obchodů. Naposledy svůj internetový obchod otevřel řetězec ElectroWorld. „Během měsíčního testovacího provozu firma prostřednictvím internetu utržila 1,5 miliónu korun,“ potvrzuje Anna Rumianová, manažerka internetového obchodu ElectroWorld.
On-line obchodu se daří v celé Evropě. Podle agentury Forrester Research by letos výdaje přes internet měly poprvé překročit sto miliard eur.

Hospodářské noviny, 31.8.2006, autor: (zul)

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.