Češi objevili nealko pivo

18. 8. 2006 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nealkoholické pivo zažívá nevídaný boom. Pivovary překonávají loňskou výrobu o desítky procent.
„Jen za první pololetí máme nárůst téměř o čtvrtinu,“ potvrzuje Karel Kraus, manažer značky Radegast Birell. Ta patří firmě Plzeňský Prazdroj a je na trhu nealkoholických piv nejprodávanější.
Další skok pak přinesl nový silniční zákon, který platí od 1. července. Kvůli „nulové toleranci“ policie vůči alkoholu řada lidí začala pít nealko pivo. „Bodový systém je mnohem přísnější, a kdo nechce přijít o řidičský průkaz, dá si teď raději jedno nealko,“ je přesvědčen ředitel Budějovického Budvaru Jiří Boček.
Shoduje se v tom i s obchodníky. „Prodej nealko piva se nyní takřka nárazově zdvojnásobil, a bude za tím především silniční zákon,“ říká například jednatel obchodní sítě Globus Petr Vyhnálek.
Dalšími důvody zvýšeného zájmu o piva bez alkoholu jsou i nedávná extrémní vedra, kdy klesá zájem o vícestupňová piva, a také příklon lidí k zdravějšímu životnímu stylu. „Celoroční plán prodeje nealka splníme už v srpnu,“ řekl Boček.
Obchody také rozšiřují sortiment nealkoholických piv. Například Delvita nově dává na pulty třetinky Stella Artois z Pivovarů Staropramen. Stále častěji se objevuje nealko i ve výčepu. Točí ho už několik stovek restaurací. Některé firmy, třeba Třinecké železárny nebo Czech Blades v Jevíčku, mají čepovaný Birell dokonce ve svých závodních jídelnách.
Obliba nealka proto podle pivovarníků určitě nebude jen výstřelkem letošní sezóny. Šéf Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý předpokládá, že příští rok se jeho produkce přiblíží až pěti procentům z celkové výroby piva. Ta přesahuje 19 miliónů hektolitrů, a ještě loni z ní nealko představovalo jen jedno a čtvrt procenta.
Zájem o pivo, po němž hlava nikdy nebolí, stoupá v posledních letech také v zahraničí. I toho hodlají čeští producenti využít. Například Měšťanský pivovar Strakonice chystá import do Anglie. A Budějovický měšťanský pivovar už vyváží nealkoholické Pito do Španělska či Pobaltí. Produkci oproti loňsku zvýšil o 65 procent.

Hospodářské noviny, 18.8.2006, autor: Martin Mařík, Jan Cizner, Zdeněk Zuntych

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.