Carrefour loni v Česku s rekordní ztrátou

1. 8. 2006 11:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Carrefour ČR, který letos prodal svých 11 hypermarketů v Česku konkurenčnímu řetězci Tesco, loni zvýšil ztrátu z 586 milionů korun v roce 2004 na rekordních 1,42 miliardy korun. Carrefour si navíc z předchozích let nesl zátěž v podobě neuhrazených ztrát za dalších 2,47 miliardy korun. ČTK auditované výsledky získala z loňské účetní závěrky, kterou Carrefour ČR založil do Sbírky listin.
Tržby Carrefour ČR za prodej zboží loni mírně vzrostly, a to z 9,4 miliardy korun v roce 2004 na bezmála 9,8 miliardy korun. Carrefour ČR měl na konci loňského roku základní kapitál 5,88 miliardy korun a vlastní kapitál dvě miliardy korun. Cizí zdroje společnosti obnášely 6,15 miliardy korun, z toho 4,2 miliardy korun připadlo na závazky vůči mateřské společnosti Carrefour Nederland.
Obchodní řetězec Tesco převzal 11 českých hypermarketů Carrefour letos v červnu. Díky této akvizici posílí Tesco pozici na tuzemském trhu, kde mu loni s tržbami 20,45 miliardy korun patřilo mezi deseti největšími obchodními řetězci páté místo. Carrefouru na loňském žebříčku největších obchodníků připadlo deváté místo.
Podle kupní smlouvy, jejíž kopii má ČTK k dispozici, zaplatí Tesco za 11 hypermarketů Carrefour celkem 3,996 miliardy korun. Britská skupina Tesco letos na jaře zároveň získala od Carrefour Nederland také stoprocentní podíl ve společnosti Carrefour ČR.
Podle dohody z loňského září má Tesco vedle 11 českých hypermarketů Carrefour získat čtyři slovenské prodejny tohoto francouzského řetězce. Tesco naopak Carrefouru přenechá svých šest obchodů a dvě obchodní centra na Tchaj-wanu. Evropská komise schválila Tesku koupi českých prodejen Carrefouru loni v prosinci, slovenské úřady ale transakci zatím neschválily.
Tesco v ČR provozuje šest obchodních domů, 42 hypermarketů, 28 supermarketů a pět čerpacích stanic. Letos na jaře Tesco získalo 27 supermarketů německé obchodní skupiny Edeka, která stejně jako Carrefour kvůli tvrdé konkurenci na maloobchodním trhu odešla z Česka.
Obchodní řetězce v Česku již delší dobu svádějí neúprosnou cenovou válku o zákazníky. Provozovatelé hypermarketů se kvůli nasycenosti tuzemského trhu stále častěji v expanzních plánech zaměřují na menší města, která dosud byla doménou levných diskontních prodejen. Experti proto očekávají, že tvrdý konkurenční boj přiměje k odchodu z Česka další velké obchodní řetězce. Již loni se z Česka stáhla společnost Julius Meinl, jejíž obchody koupil Ahold. Podle Mladé fronty Dnes Ahold za 67 supermarketů Julius Meinl zaplatil zhruba miliardu korun.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení