Billa bude dál expandovat

9. 8. 2006 13:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Obchodní řetězec Billa, který v Česku na konci roku 2005 provozoval 76 supermarketů, ve svých strategických plánech počítá s další expanzí v Česku. Billa chce do roku 2011 počet svých supermarketů zvýšit na 94. ČTK informaci získala z výroční zprávy společnosti Billa za rok 2005, která je uložena ve Sbírce listin. Supermarkety Billa jsou společně s diskontními prodejnami Penny Market součástí německé skupiny Rewe Group, které loni mezi deseti největšími tuzemskými obchodními řetězci patřilo čtvrté místo.
Billa v poslední době expanzi na tuzemském maloobchodním trhu kvůli jeho nasycenosti a rostoucí konkurenci zpomalila. Zatímco v roce 1998 Billa v Česku otevřela 17 a o rok později 14 nových prodejen, tak letos jich podle informací obsažených ve výroční zprávě bude pět a stejný počet provozoven hodlá Billa zprovoznit i příští rok.
Vedení Rewe Group letos na jaře oznámilo, že v Česku v následujících třech až pěti letech investuje zhruba 130 milionů eur (3,7 miliardy korun) do rozšíření a modernizace sítě svých supermarketů Billa a diskontních prodejen Penny Market. Vedení Rewe plánuje výstavbu zhruba pěti desítek nových obchodů, a nevyloučilo ani možnost akvizice již fungujících prodejen konkurenčních řetězců.
„Díky investici budeme i nadále velkým hráčem na českém trhu. Budeme zhušťovat naši distribuční síť a modernizovat prodejny,“ uvedl Alain Caparros z Rewe Group. Na posílení pozice supermarketů Billa společnost v Česku vynaloží více než 90 milionů eur (2,6 miliardy korun) a zbývajících 40 milionů eur (1,1 miliardy korun) bude určeno na expanzi Penny Marketů.
Skupina Rewe se nyní hodlá při rozšiřování obchodní sítě v Česku soustředit na menší a středně velká města, kde ještě není konkurence v maloobchodu tak velká. Letos bude v Česku investovat 30 milionů eur do vybudování 11 nových obchodů Penny Market, pěti supermarketů Billa a posílení logistického zázemí.
Rewe ve svých expanzních plánech v ČR nesází pouze na stavbu nových prodejen. „Nevylučujeme akvizice (konkurenčních obchodů), každou možnost ověříme,“ uvedl Caparros. Tuzemský maloobchod podle něj čeká další vlna koncentrace, přičemž poroste podíl diskontních prodejen, mezi které patří Penny Market. „Předpokládáme, že podíl diskontních řetězců na českém trhu s potravinami v příštích letech vzroste o pět až deset procent na 25 procent,“ podotkl.
V tvrdém souboji o českého zákazníka již dravé diskontní prodejny předběhly supermarkety, které v 90. letech minulého století tuzemskému trhu dominovaly. Zatímco supermarkety v květnovém průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha jako hlavní nákupní místo potravin uvedlo 16 procent českých domácností, do diskontů chodí nakupovat již 22 procent lidí. Největší oblibě se v Česku ale stále těší hypermarkety, které preferuje 39 procent domácností.
Provozovatelé hypermarketů se nyní kvůli nasycenosti tuzemského trhu stále častěji v expanzních plánech zaměřují na menší města, která dosud byla doménou levných diskontních prodejen. Experti proto očekávají, že ještě tvrdý konkurenční boj přiměje k odchodu z Česka další velké obchodní řetězce. Již loni se z ČR stáhla společnost Julius Meinl, jejíž obchody koupil Ahold. Poté následovaly společnosti Edeka a Carrefour, které tuzemské obchody prodaly řetězci Tesco Stores ČR.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.