Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Billa bude dál expandovat

Redakce MAM9. 8. 2006

Obchodní řetězec Billa, který v Česku na konci roku 2005 provozoval 76 supermarketů, ve svých strategických plánech počítá s další expanzí v Česku. Billa chce do roku 2011 počet svých supermarketů zvýšit na 94. ČTK informaci získala z výroční zprávy společnosti Billa za rok 2005, která je uložena ve Sbírce listin. Supermarkety Billa jsou společně s diskontními prodejnami Penny Market součástí německé skupiny Rewe Group, které loni mezi deseti největšími tuzemskými obchodními řetězci patřilo čtvrté místo.
Billa v poslední době expanzi na tuzemském maloobchodním trhu kvůli jeho nasycenosti a rostoucí konkurenci zpomalila. Zatímco v roce 1998 Billa v Česku otevřela 17 a o rok později 14 nových prodejen, tak letos jich podle informací obsažených ve výroční zprávě bude pět a stejný počet provozoven hodlá Billa zprovoznit i příští rok.
Vedení Rewe Group letos na jaře oznámilo, že v Česku v následujících třech až pěti letech investuje zhruba 130 milionů eur (3,7 miliardy korun) do rozšíření a modernizace sítě svých supermarketů Billa a diskontních prodejen Penny Market. Vedení Rewe plánuje výstavbu zhruba pěti desítek nových obchodů, a nevyloučilo ani možnost akvizice již fungujících prodejen konkurenčních řetězců.
“Díky investici budeme i nadále velkým hráčem na českém trhu. Budeme zhušťovat naši distribuční síť a modernizovat prodejny,” uvedl Alain Caparros z Rewe Group. Na posílení pozice supermarketů Billa společnost v Česku vynaloží více než 90 milionů eur (2,6 miliardy korun) a zbývajících 40 milionů eur (1,1 miliardy korun) bude určeno na expanzi Penny Marketů.
Skupina Rewe se nyní hodlá při rozšiřování obchodní sítě v Česku soustředit na menší a středně velká města, kde ještě není konkurence v maloobchodu tak velká. Letos bude v Česku investovat 30 milionů eur do vybudování 11 nových obchodů Penny Market, pěti supermarketů Billa a posílení logistického zázemí.
Rewe ve svých expanzních plánech v ČR nesází pouze na stavbu nových prodejen. “Nevylučujeme akvizice (konkurenčních obchodů), každou možnost ověříme,” uvedl Caparros. Tuzemský maloobchod podle něj čeká další vlna koncentrace, přičemž poroste podíl diskontních prodejen, mezi které patří Penny Market. “Předpokládáme, že podíl diskontních řetězců na českém trhu s potravinami v příštích letech vzroste o pět až deset procent na 25 procent,” podotkl.
V tvrdém souboji o českého zákazníka již dravé diskontní prodejny předběhly supermarkety, které v 90. letech minulého století tuzemskému trhu dominovaly. Zatímco supermarkety v květnovém průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha jako hlavní nákupní místo potravin uvedlo 16 procent českých domácností, do diskontů chodí nakupovat již 22 procent lidí. Největší oblibě se v Česku ale stále těší hypermarkety, které preferuje 39 procent domácností.
Provozovatelé hypermarketů se nyní kvůli nasycenosti tuzemského trhu stále častěji v expanzních plánech zaměřují na menší města, která dosud byla doménou levných diskontních prodejen. Experti proto očekávají, že ještě tvrdý konkurenční boj přiměje k odchodu z Česka další velké obchodní řetězce. Již loni se z ČR stáhla společnost Julius Meinl, jejíž obchody koupil Ahold. Poté následovaly společnosti Edeka a Carrefour, které tuzemské obchody prodaly řetězci Tesco Stores ČR.

×

Orco získalo územní rozhodnutí pro sídlo Rádia Svobodná Evropa

Starší článek

Indický stát zakázal prodávat i vyrábět Coca-Colu a Pepsi Colu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více