Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Big Mac nejdostupnější v Tokiu, Evropu vede Dublin

Redakce MAM10. 8. 2006

Nákup sendviče Big Mac v síti McDonald´s je nejlevnější v Tokiu, kde na něj obyvatelé vydělávají pouze 10 minut. V Evropě vede irská metropole Dublin, kde průměrný občan musí na zakoupení sendviče vydělávat 15 minut. Pražané se musí snažit mnohem více a na to, aby si koupili Big Mac, musí strávit v práci 39 minut. Ukázal to průzkum, který provedla švýcarská banka UBS.
Průzkum bral v úvahu kupní sílu obyvatel a výsledek je tedy závislý na ceně Big Macu v místní měně vydělené váženou čistou hodinovou mzdou ve 14 profesích. Ze zemí ve střední a východní Evropě je Praha až na třetím místě, předstihla ji lotyšská Riga, kde se na Big Mac vydělává 28 minut, a slovinská Lublaň. Tam se na sendvič vydělává 35 minut.
Praha si ve srovnání s minulým rokem přesto mírně polepšila, protože podle průzkumu z jara 2005 Pražané na Big Mac vydělávali 40 minut. Zatímco loni byla Praha na 46. místě, letos o jedno místo klesla. Podstatně hůře je na tom Bratislava, kde se na Big Mac vydělává 55 minut.
Podobný průzkum provádí také britský časopis Economist, který sestavuje takzvaný index Big Mac. Ten si všímá ceny sendvičů v jednotlivých zemích a z ní odvozuje, zda a kolik je místní měna podhodnocena či nadhodnocena vůči dolaru. V České republice se Big Mac prodává za 62 korun, v přepočtu asi za 2,85 USD.

×

VLP začne vydávat placený deník určený pro obyvatele Prahy

Starší článek

Rumunská RCS&RDS chce konkurovat UPC

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více