Atlas a Centrum bojují o post “dvojky”
Internetové portály Atlas a Centrum rozjely boj o druhé místo na trhu a tedy zároveň o stamiliónové příjmy z reklamy. Jen loni inzerenti utratili na internetu miliardu, letos to má být ještě o třetinu více.
Prvním krokem je změna titulní strany, kterou spustí Atlas začátkem září a nedlouho po něm se přidá i Centrum. Obě firmy se nechaly inspirovat vzhledem “klasika” internetu Yahoo.com a zároveň přidaly své speciality.
Přesné detaily nechtějí zástupci obou firem sdělovat, oficiální představení si nechávají na příští dny. “Ano, Atlas se chystá změnit v září svoji domovskou stránku,” přiznává ale šéf Atlasu David Duroň.
Technický ředitel Atlasu Petr Šnajdr pro server Lupa.cz řekl, že Atlas se vrací k původnímu uspořádání, které používal před lety.
Podle informací Hospodářských novin Atlas i Centrum přidají ke změně vzhledu domovské stránky i další služby.
Specialitou Atlasu bude možnost přesouvat celé bloky na stránce podle vlastních představ. Tím si uživatelé vytvoří vlastní stránky. Přesuny půjdou dělat jednoduchým tahem myši a počítač si bude nastavení pamatovat.
Do souboje Atlas nasadí vylepšenou verzi map a vyhledávání. Už nedávno si Atlas pod sebe “stáhl” vyhledávání v jízdních řádech a během září k tomu chce přidat i ICQ – oblíbený způsob internetové komunikace mezi mladými lidmi uvede v češtině. Do konce roku chce přidávat další služby včetně internetového volání. Portál navíc přijde i s novým logem.
Stejně jako Atlas i Centrum vsadilo při předělání domovské stránky na základní modrou barvu, která v průzkumech vychází jako nejpříjemnější pro oči.
Jednička na českém internetu – Seznam.cz – zatím zásadní změnu v reakci na Atlas a Centrum nechystá. “Možnost měnit si vzhled domovské stránky podle osobní potřeby každého jsme představili už před prázdninami,” připomíná mluvčí portálu Seznam.cz Rita Gabrielová.
V souboji o návštěvníky Seznam stále vyhrává: při posledním červencovém měření ho použilo skoro 3,5 miliónu návštěvníků.
Naproti tomu Centrum a Atlas za ním významně ztrácejí. Zatím je na tom lépe Centrum s necelými dvěma milióny návštěv za první prázdninový měsíc, Atlas měl v červenci o půl miliónu méně.
Centru pomáhá zvedat návštěvnost hlavně jeho zpravodajství a vyhledávání, naopak Atlas vsází na jízdní řády a chystaný komunikátor ICQ.
Centrum v soutěži o inzertní miliardu také v září nasadí novou stránku, ale detaily nových služeb zatím tají.
“Mohu jen potvrdit, že naše stránka je téměř dokončená a že je v poslední fázi testování,” říká Miroslav Čepický z Centrum.cz.
Centrum chce přesvědčit přehledností, a proto používá systém pěti základních záložek včetně jedné pro osobní záležitosti každého uživatele. Centrum tak vlastně dostalo na domovskou stránku jejich pět verzí najednou. I Centrum by mělo umožnit úpravy a možnosti osobního nastavení stránky.
Hospodářské noviny, 29.8.2006, autor: Jan Cizner