Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Arabské TV

Redakce MAM3. 8. 2006

Od 1. srpna začala arabská zpravodajská stanice al-Hurra vysílat svůj program přes satelit Hot Bird 3 také do Evropy, pro zdejší arabskou populaci. Al-Hurra je ovšem arabská jen jazykově. Projekt financuje od roku 2004 americká vláda.
Al-Hurra je jedním z pěšáků souboje o srdce a rozum stamilionů Arabů. Tím dalším je plánované televizní vysílání BBC v arabštině, kvůli kterému BBC vloni zrušila několik zahraničních redakcí World Service.
Protipólem těchto akcí jsou plány katarské televize al-Džazíra zahájit ještě letos globální vysílání svého programu v angličtině.
Ne všechny televizní souboje mají tuto mírovou podobu. Po vypuknutí konfliktu v Libanonu jeden z prvních náletů izraelského letectva 15. července směřoval na sídlo televize al-Manar, která je vlivným ideologickým i organizačním nástrojem hnutí Hizballáh.
Al-Manar začínala v roce 1991 jako chudá lokální stanice v jižním předměstí Bejrútu. Později se stala, díky finanční podpoře, kterou Hizballáh dostává od Íránu, technicky dobře vybaveným čtyřiadvacetihodinovým satelitním programem.
Do evropské televizní historie se al-Manar zapsala jako první televize, jejíž vysílání bylo vypnuto kvůli tomu, že porušovalo požadavek směrnice Televize bez hranic, aby programy “nepodněcovaly k nenávisti z důvodu rasy, pohlaví, náboženství nebo národnosti”.
Po odvysílání několika antisemitských pořadů francouzské úřady v prosinci 2004 nařídily vypnout al-Manar na satelitu Eutelsat. Program Hizballáhu se pak ještě pokoušela vysílat prostřednictvím družic spadajících pod pravomoc Nizozemska (New Sky Satellite) a Španělska (Hispasat). Také zdejší regulátoři však došli k názoru, že al-Manar vysílá rasistické a xenofobní pořady. Kromě toho se al-Manar dostal na seznam teroristických organizací v USA.
Izraelský útok přerušil vysílání al-Manar jen na krátkou dobu, Hizballáh měl v záloze krizový plán. Al-Manar se přesunul na záložní pracoviště na neznámém místě, odkud ve vysílání, i když ve skromnějším rozsahu, pokračuje.

Ekonom, 3.8.2006, autor: Milan Šmíd, vysokoškolský pedagog

×

Sledovanost TV – 30. týden 2006 (24.7. – 30.7.)

Starší článek

Webové služby ještě více pod kontrolou

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Loni dosáhl Rohlik.cz obratu přes 300 milionů eur a měl kolem tři čtvrtě milionu zákazníků. Získané finanční zdroje použije Rohlik Group…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Lidé

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Knowlimits Group posiluje výzkumné oddělení. Na pozici research directora od začátku března proto nastupuje Zdeněk Kubena, který se…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více