Aféry kolem Tour de France zatím neovlivňují sponzoring Škody

8. 8. 2006 08:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Aféry s dopingem na Tour de France zatím neovlivňují postoj mladoboleslavské Škodovky k jejímu sponzorování největšího cyklistického závodu na světě. ČTK to v telefonickém rozhovoru řekl Jaroslav Černý z podnikové komunikace Škoda Auto. O tom, zda bude partnerství pokračovat, bude podle něho rozhodnuto na základě rozboru „výsledků viditelnosti“ na letošním ročníku.
Dohodu o partnerství uzavřela Škoda s organizátory závodu v roce 2004 na čtyři roky. Na jejím základě přepravují od té doby každoročně organizátory a novináře během závodu vozy Škoda a reklamy společnosti se staly nedílnou součástí obrázku Tour. Podnik dohodu uzavřel s cílem proniknout víc do povědomí Francouzů i lidí z dalších zemí, kde je cyklistika velmi sledovaný sport, jako jsou Španělsko nebo Itálie.
Černý označil výsledky v tomto směru za kladné. „Lze říci, že povědomí o značce Škoda v těchto zemích se zvýšilo,“ řekl. Nechtěl dávat do přímé úměry sponzorování a prodej, ale řekl, že za letošní první pololetí se ve Francii prodalo 8200 vozů Škoda, což bylo o čtyři procenta víc než ve stejném období loňského roku.
Škodovce se už podle něho také ve Francii podařilo dosáhnout cíle získat 0,7 procenta francouzského trhu, který si vytkla v době uzavírání smlouvy s organizátory Tour de France. Teď je to 0,74 procenta.
V roce 2003, rok před zahájením spolupráce s Tour, prodala Škodovka ve Francii 14 000 aut, což bylo 0,6 procenta celku.
Ředitel marketingu Škoda France Thierry Sionneau už před zahájením letošního ročníku Tour rovněž hovořil o zvýšení prodeje v předchozích dvou letech. Označil ho za důsledek jak sponzorování cyklistiky, tak uvedení nového modelu Octavie na trh v roce 2004 a dobrých posudků na Škodovky ve francouzských sdělovacích prostředcích.
Sionneau řekl, že Škoda chce v partnerství s hlavním organizátorem Tour, společností ASO (Amaury Sport Organisation), pokračovat, vede s ním „určitá jednání“ a chtěla by je dokončit ještě letos.
Finanční stránka dohody nebyla v době jejího podpisu zveřejněna. V doprovodném pelotonu Tour jezdilo letos asi 200 aut Škoda.
Francouzský list La Tribune napsal, že „vstupenka“ každé ze čtyřicítky firem reprezentovaných na Tour stojí od 300 000 do tří milionů eur (8,5 až 85 milionů korun), status etapového města stojí každou příslušnou radnici 122.000 eur a 23 milionů eur vyinkasuje ASO za práva přímých televizních přenosů.
Podle listu by se tato mana mohla kvůli skandálům s dopingem zredukovat. Na start letošní Tour de France nebylo kvůli podezření z dopingu puštěno několik cyklistů včetně hlavního favorita Jana Ullricha z Německa, ale hlavní skandál přišel po závodě, kdy byl z dopingu usvědčen vítěz – Američan Floyd Landis. Jeho sponzor, švýcarská firma Phonak na výrobu přístrojů pro sluchově postižené, ho okamžitě propustil.
Dopingové aféry doprovázející cyklistiku vedly letos ke snížení sledovanosti Tour v televizi France 2 o deset procent proti loňsku. Německá ZDF hlásila dokonce pokles sledovanosti závodu o 40 procent (kvůli neúčasti Ullricha). To by mohlo nadšení sponzorů pro Tour ochladit.
Francouzská média ale přinesla i hlasy, podle nichž by ostré zákroky proti dopingu z poslední doby mohly prestiži závodu prospět, a nechyběl ani názor, že „negativní reklama je také reklama“. List La Tribune připomněl, že skandál s dopingem v cyklistické stáji Festina v roce 1998 umožnil švýcarskému výrobci hodinek Festina vyjít z anonymity.
Mezi hlavními sponzory Tour de France jsou vedle Škody také velké francouzské společnosti jako Bouygues, France Télécom nebo Cofidis.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.