2006: rok reklamní masáže

9. 8. 2006 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Denně na člověka útočí tři tisíce reklamních sdělení a letos bude reklamní nápor ještě větší než v minulých letech. Například televize za prvních šest měsíců odvysílala o polovinu více reklam, než tomu bylo vloni, a diváci si tak mohli „vychutnat“ přes 919 hodin komerčních spotů. Většina tohoto množství se však „uplatnila“ v méně atraktivních časech, kdy se na televizi dívá jen minimum lidí.
Jen za prvních šest měsíců roku 2006 směřovalo v Česku na reklamu do médií podle hrubých odhadů už přes 24 miliard korun, což je o tři miliardy korun více než ve stejném období loňského roku. Vyplývá to z údajů společností ARBOmedia a TNS A-Connect.
Největší kousek z tohoto krajíce, téměř polovinu, si ukrojila televize, hned za ní se s 9,4 miliardy korun drží reklama v tisku. Za reklamu v rádiích firmy už letos stihly vydat téměř dvě miliardy, venkovní reklama získala 0,89 miliardy.
Nejsilnějšími inzerenty zůstávají firmy z potravinářského a drogistického sektoru a tradičně také telefonní operátoři. „Reklamní jedničkou“ pololetí se stal nejmladší mobilní operátor Vodafone. Podle ceníkových cen nakoupil reklamu za 925 miliónů. Díky rozsáhlému rebrandingu navýšil jen výdaje do televize o 270 miliónů a jeho spot se ve vysílal 1758krát.
Odborníci navíc očekávají, že rekordní reklamní masáž prvním půlrokem neskončí. Naopak. Většina inzerentů plánuje „hlavní vlny reklam“ na podzim. Na září je navíc přichystáno i spuštění očekávané silné kampaně Telefóniky O2.

Hospodářské noviny, 9.8.2006, autor: Zuzana Luňáková

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.