Denně na člověka útočí tři tisíce reklamních sdělení a letos bude reklamní nápor ještě větší než v minulých letech. Například televize za prvních šest měsíců odvysílala o polovinu více reklam, než tomu bylo vloni, a diváci si tak mohli „vychutnat“ přes 919 hodin komerčních spotů. Většina tohoto množství se však „uplatnila“ v méně atraktivních časech, kdy se na televizi dívá jen minimum lidí.
Jen za prvních šest měsíců roku 2006 směřovalo v Česku na reklamu do médií podle hrubých odhadů už přes 24 miliard korun, což je o tři miliardy korun více než ve stejném období loňského roku. Vyplývá to z údajů společností ARBOmedia a TNS A-Connect.
Největší kousek z tohoto krajíce, téměř polovinu, si ukrojila televize, hned za ní se s 9,4 miliardy korun drží reklama v tisku. Za reklamu v rádiích firmy už letos stihly vydat téměř dvě miliardy, venkovní reklama získala 0,89 miliardy.
Nejsilnějšími inzerenty zůstávají firmy z potravinářského a drogistického sektoru a tradičně také telefonní operátoři. „Reklamní jedničkou“ pololetí se stal nejmladší mobilní operátor Vodafone. Podle ceníkových cen nakoupil reklamu za 925 miliónů. Díky rozsáhlému rebrandingu navýšil jen výdaje do televize o 270 miliónů a jeho spot se ve vysílal 1758krát.
Odborníci navíc očekávají, že rekordní reklamní masáž prvním půlrokem neskončí. Naopak. Většina inzerentů plánuje „hlavní vlny reklam“ na podzim. Na září je navíc přichystáno i spuštění očekávané silné kampaně Telefóniky O2.
Hospodářské noviny, 9.8.2006, autor: Zuzana Luňáková