Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Zmrzlinu ovládají cizinci

Redakce MAM10. 7. 2006

Poslední z nejznámějších, ryze českých značek zmrzliny už patří do zahraničních rukou. Tradiční Míša, Nanuk nebo Eskymo totiž už patří společnosti Unilever. Ta tím posílí svou rodinu zmrzlin Algida a zároveň svou pozici jedničky na českém trhu.
Poslední větší český hráč na trhu zmrzlin společnost Alima značková potravina tak odešel z boje o tradiční letní osvěžení. V boji o trh zmrzlin, kde Češi utratí zhruba 2,5 miliardy korun, zůstává už jen Unilever s Algidou, dánská společnost Nowaco se značkou Prima a švýcarský kolos Nestlé, jehož součástí je výrobce zmrzlin Schöller.
Alima sice opustí trh, ale bude nadále pro Unilever všechny nanuky dál vyrábět. “Smlouva se týká pouze odkoupení zmrzlinových značek Míša, Nanuk, Eskymo, Pierot, Terno, Táboráček. Majitelem výrobního závodu i producentem všech zmrzlinových výrobků těchto značek je i nadále společnost Alima, značková potravina,” říká Michaela Dvořáková z Unileveru s tím, že receptura všech zmrzlin zůstane zachována.
Podobně to dělá Algida i ostatní. Vlastní značky zmrzlin a zajišťují jejich prodej, ale vyrábí je pro ně někdo jiný. Algida tak vozí některé nanuky například z Polska, část pro ni vyrábí menší čeští výrobci.
Právě malé české producenty zmrzliny zachraňuje práce pro jiné. Zhruba tři čtvrtiny jejich produkce nese značku některého z velkých obchodních řetězců. Například společnost Wero Nova, která je známá především Ruskou zmrzlinou, vyrábí vlastní značky pro Makro nebo Billu. Z českých producentů se na pultech obchodů objevují ještě zmrzliny z Tipafrostu, Mrazíren Dašice nebo Pinka.
Na propagaci vlastních značek jim ale chybějí peníze, proto jsou k dostání spíše regionálně.
Obchodníkům změny na trhu nijak nevadí. “Prodává značka zmrzliny, ne dodavatel,” říká šéf Globusu Petr Vyhnálek. “Jediná změna pro nás bude v tom, že se změní fakturační adresa,” dodává.
Dnes se v Česku sní za rok podle údajů agentury AC Nielsen 35 miliónů litrů balených zmrzlin. K tomu je ale potřeba připočítat ještě přes deset miliónů litrů zmrzliny prodané během léta z okének. Proto i nadále přežívají menší prodejci zmrzliny a místní provozovny.
Čerstvě prodaný Míša do rukou Unileveru za nezveřejněnou částku se v Česku začal vyrábět v šedesátých letech v mlékárnách Lacrum Brno v provozu ve Zdounkách. Teď se ho ročně prodá asi třicet miliónů kusů. Jeho prodejní cena by se měnit neměla.
Důvodem odkoupení podle Dvořákové byla jejich oblíbenost. “Chceme dále stavět na jejich silných stránkách, především značky Míša, který patří v Česku mezi nejprodávanější zmrzliny,” říká Dvořáková.


Hospodářské noviny, 10.7.2006, autor: Jan Cizner


060710_13.gif

×

Zemřel bývalý ředitel ČRo Regina a Region Michal Novotný

Starší článek

Obrat filmové a reklamní produkce byl loni v ČR 4,5 miliardy Kč

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více