Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Výdaje zákazníků za biopotraviny loni vzrostly na 350 milionů Kč

Redakce MAM4. 7. 2006

Zájem tuzemských spotřebitelů o biopotraviny roste. Zatímco v roce 2002 za ně utratili kolem 150 milionů korun, loni už to bylo 350 milionů. Přesto je podíl biopotravin na celkové spotřebě potravin nízký a představuje 0,18 procenta. Údaje poskytl Tom Václavík z Pro-Bio Svazu ekologických zemědělců.
Tuzemská spotřeba tak představuje jen tři až čtyři procenta ve srovnání s průměrem spotřeby na obyvatele původní patnáctky zemí EU. Značnou část spotřebitelů odrazuje od biopotravin jejich vysoká cena.
Například vejce z ekofarem jsou až o 250 procent dražší proti obyčejným vejcím na pultech supermarketů. U mouky činí tento rozdíl téměř 600 procent. Podle odhadu svazu však budou ceny biopotravin klesat, a to hlavně díky větší produkci, snižování logistických nákladů a hlavně vyšší konkurenci na trhu. Václavík odhaduje, že letošní tržby za biopotraviny vzrostou na 450 milionů korun a v roce 2011 až na 1,3 miliardy.
Vyšší ceny tohoto zboží se odrážejí ve složení zákazníků. Jde hlavně o matky s dětmi, lidi s vyššími příjmy, například manažery, vysokoškolské studenty a cizince z vyspělých zemí.
Ekofarmáři nabízejí hlavně obilí, byliny, koření, mléko s velkým podílem kozího mléka a brambory. Část obilnin a byliny se spíš vyvážejí, maso a mléko konzumují domácí spotřebitelé. Kvůli nedostatečným zpracovatelským kapacitám a dalším příčinám se však část produkce prodá jako normální potraviny.
Rostoucí poptávku musí uspokojovat zvýšené dovozy. Na domácím trhu loni například přetrvával nedostatek některých základních komodit. Šlo například o vejce, některé druhy masa, másla a sýry.
Ke konci loňského roku se ekologickým zemědělstvím zabývalo celkem 829 ekologických farem. Jejich počet tak meziročně klesl o sedm. Snížila se i plocha půdy, kterou obdělávají, a to o víc než 8300 hektarů. Byl to první pokles obdělávané plochy od roku 1995. Podíl této půdy na celkové zemědělské půdě klesl na 5,98. Podle svazu se tak zdá, že nárůst podílu ekologicky obdělávané půdy do roku 2010 na deset procent je neuskutečnitelný. O tomto nárůstu přitom v roce 2004 rozhodla vláda, když přijala Akční plán rozvoje ekologického zemědělství.
V tuzemsku působí dva velkoobchodníci a přibližně sedm distributorů biopotravin.

×

Šéfredaktor maďarského bulváru sesazen

Starší článek

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 22. června 2006

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více