Výdaje Američanů za předškolní nákupy letos stoupnou

31. 7. 2006 08:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Prázdniny jsou sice v plném proudu, rodiče ve Spojených státech se však již připravují na nový školní rok a vypracovávají si seznamy, co dětem v souvislosti se začátkem školy koupí. Podle průzkumu Federace národního maloobchodu (NRF) rodina s dětmi ve školním věku utratí letos za předškolní nákupy v průměru 527,08 dolaru (11 800 Kč), zatímco loni průměrná útrata činila 443,77 dolaru. Nejvíce k růstu přispějí nákupy elektroniky a oblečení.
Celkové výdaje se mají zvýšit na 17,6 miliardy dolarů z loňských 13,4 miliardy dolarů. Předškolní nákupy jsou velmi důležitým pohonem maloobchodních tržeb v letním období v USA.
Výdaje rodičů podle NRF stoupnou ve všech kategoriích, nejvíce je to však patrné hlavně u elektroniky a oděvů. Výdaje za nákup elektroniky a počítačového vybavení, jako domácí počítače, laptopy, PDA nebo kalkulačky, letos stoupnou o 85,4 procenta na 3,82 miliardy dolarů. Výrazně tak oživí ve srovnání s loňským rokem, kdy naopak klesly.
Anketa NRF ukázala, že velký zájem bude letos také o oděvy. Průměru by nové oblečení mělo rodiče žáka stát 224,18 dolaru, což je o 11 procent více, než loni. Další oblíbenou položkou na seznamu jsou boty, za které rodič v průměru vydá 98,34 dolaru. Důležité jsou také běžné školní pomůcky, jako sešity, pořadače, pera, tužky batohy a krabičky na svačinu. Výdaje za tyto potřeby mají činit 86,22 dolaru.
Jedna z pěti rodin má dítě, které musí chodit do školy v uniformě. Tyto rodiny pak utratí více za oblečení a doplňky a boty, než rodiče, jejichž děti uniformu nenosí. Nejoblíbenější pro nákupy jsou diskontní obchody, kam chodí až 72,2 procenta nakupujících. Následují obchodní domy a specializované obchody, které navštěvují více rodiče s dětmi, které nosí uniformu. Oblíbené jsou i nákupy přes internet.
Velká část rodičů již nákupy zahájila. Více než dva měsíce před začátkem školy začíná nakupovat školní potřeby 16,5 procenta dotazovaných. Největší část, 41,9 procenta, nakupuje tři týdny až měsíc před začátkem školy. Zbývajících 32,5 procent si nechává začátek nákupů na týden až dva před začátkem školy.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.