V prvním pololetí média nejvíce referovala o ČD, Hyundai a ČEZ

10. 7. 2006 08:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká média věnovala v prvním pololetí nejvíce pozornosti Českým drahám, automobilce Hyundai a energetickému koncernu ČEZ. Vyplývá to z analýzy, kterou na svých internetových stránkách zveřejnila společnost Innovatio-Media Tenor. Z 15 nejvíce zmiňovaných firem od ledna do června měla nejvyšší podíl negativně vyznívajících zmínek Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP), vyplývá z analýzy.
„Nejhorší mediální image měla zejména v důsledku nucené správy a svého finančního stavu VZP. Pouze v případě ČEZ a Škody Auto převažovaly pozitivně vyznívající zmínky nad negativními,“ zní závěry ze studie, v níž Innovatio-Media Tenor zkoumala deníky Mladá fronta Dnes, Právo, Hospodářské noviny a Lidové noviny a zpravodajské relace České televize, Novy, Primy a Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu.
Ve zpravodajství uvedených deníků, televizí a Radiožurnálu bylo Českým drahám věnováno 3133 zmínek. Jen o 24 méně se jich týkalo Hyundaie, v případě firmy ČEZ to bylo 3086. Do první patnáctky se postupně vešly i VZP, Česká konsolidační agentura, Český Telecom, ČSA, Škoda Auto, Česká televize, Philips-Hranice, ČSOB, Setuza, Unipetrol, Nova a Microsoft.
Z 15 nejzmiňovanějších firem a společností byla média nejkritičtější k VZP. Z téměř 2300 zmínek o pojišťovně bylo těch negativně vyznívajících téměř čtyři pětiny (39,2 procenta). Druhé místo v podílu negativních zmínek patří Českým drahám (37,2 procenta), třetí je Unipetrol (35,9 procenta).
Naopak největší podíl pozitivně laděných zmínek se týkalo mladoboleslavské automobilky Škoda Auto, kdy z více než 1400 zpráv jich bylo pozitivních přes 500, tedy 35 procent. Na druhém místě se nachází ČEZ (25,1 procenta), třetí je Český Telecom (19,1 procenta). Škodě Auto zároveň novináři věnovali nejméně negativních zmínek, bylo jich pouze 40, tedy 2,7 procenta.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení