Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

V českých hospodách táhnou domácí lihoviny

Redakce MAM11. 7. 2006

V českých hospodách, restauracích a barech se pijí hlavně domácí lihoviny. Podle průzkumu agentury Data Servis se tuzemské značky podílejí na celkové spotřebě tvrdého alkoholu v gastronomii téměř 60 procenty. Mezi deseti nejprodávanějšími lihovinami je přitom osm tuzemské provenience.
Největší zájem je v hospodách a restauracích o Božkov Tuzemský, který se na prodeji podílí desetinou. Následují značky Fernet Stock a Fernet Stock Citrus. Čtvrtá nejoblíbenější je Karlovarská Becherovka. Pátou příčku drží Božkov Vodka. Za ní je první dovážená značka – Vodka Finlandia.
Sedmou pozici drží Božkov Peprmint, osmá je Slivovice Rudolf Jelínek, devátá Stará myslivecká a TOP 10 uzavírá Berentzen Saurer Apfel.
Z desítky nejprodávanějších značek patří pět do portfolia Stocku Plzeň, největšího výrobce lihovin v tuzemsku. “Dovážené lihoviny se většinou pohybují ve vyšších cenových relacích, a proto se výrazněji prosazují jen v luxusnějších gastronomických provozech,” uvedl ředitel prodeje a marketingu Stocku Richard Švéda.
Umístění jednotlivých značek se promítá i do pořadí nejoblíbenějších kategorií lihovin. Nejvíce hosté v gastronomii preferují hořké a bylinné lihoviny, které se na celkové konzumaci podílejí 22 procenty. S podílem 21 procent následují ostatní likéry, kam se řadí například nízkoalkoholické likéry s různými příchutěmi nebo smetanové likéry. Vodka představuje 14 procent prodeje, Tuzemák 12 procent a whisky a bourbony sedm procent.
Šetření Data Servisu se konalo v únoru a březnu letošního roku v téměř 2500 gastronomických zařízení po celé České republice.

×

Trh zachraňuje digitální hudba

Starší článek

Fotbalové MS přineslo ČT téměř sto milionů korun

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více