V českých hospodách táhnou domácí lihoviny

11. 7. 2006 08:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V českých hospodách, restauracích a barech se pijí hlavně domácí lihoviny. Podle průzkumu agentury Data Servis se tuzemské značky podílejí na celkové spotřebě tvrdého alkoholu v gastronomii téměř 60 procenty. Mezi deseti nejprodávanějšími lihovinami je přitom osm tuzemské provenience.
Největší zájem je v hospodách a restauracích o Božkov Tuzemský, který se na prodeji podílí desetinou. Následují značky Fernet Stock a Fernet Stock Citrus. Čtvrtá nejoblíbenější je Karlovarská Becherovka. Pátou příčku drží Božkov Vodka. Za ní je první dovážená značka – Vodka Finlandia.
Sedmou pozici drží Božkov Peprmint, osmá je Slivovice Rudolf Jelínek, devátá Stará myslivecká a TOP 10 uzavírá Berentzen Saurer Apfel.
Z desítky nejprodávanějších značek patří pět do portfolia Stocku Plzeň, největšího výrobce lihovin v tuzemsku. „Dovážené lihoviny se většinou pohybují ve vyšších cenových relacích, a proto se výrazněji prosazují jen v luxusnějších gastronomických provozech,“ uvedl ředitel prodeje a marketingu Stocku Richard Švéda.
Umístění jednotlivých značek se promítá i do pořadí nejoblíbenějších kategorií lihovin. Nejvíce hosté v gastronomii preferují hořké a bylinné lihoviny, které se na celkové konzumaci podílejí 22 procenty. S podílem 21 procent následují ostatní likéry, kam se řadí například nízkoalkoholické likéry s různými příchutěmi nebo smetanové likéry. Vodka představuje 14 procent prodeje, Tuzemák 12 procent a whisky a bourbony sedm procent.
Šetření Data Servisu se konalo v únoru a březnu letošního roku v téměř 2500 gastronomických zařízení po celé České republice.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.