Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Úspěšné reklamy střídá šeď

Redakce MAM31. 7. 2006

Ačkoli firmy letos za reklamu utratí více než loňských 17,8 miliardy korun, na kvalitě spotů to není vidět. Naopak: letos Češi výrazně nezabodovali ani na jednom z evropských reklamních festivalů.
V listopadu tak zemi nemine pokles v mezinárodním žebříčku hodnocení kreativity Gunn Report.
Ještě v loňském roce si přitom tuzemské reklamy přivezly Stříbrného lva z Cannes, země se řadila mezi dvacítku nejkreativnějších států světa. Letos však ani porota domácí soutěže Louskáček neudělila hlavní cenu. Výrazných českých reklam, které si klienti zapamatují, je málo.
“Z nynější šedi se vymyká snad jen reklama pro firmu Kofola,” soudí ředitel Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš, podle něhož potřebuje česká reklama více nápadů, lidskosti i humoru.
Větší úspěchy sbírají čeští tvůrci, kteří odešli za prací do ciziny – například režisér Ivan Zachariáš.

MEZITITULEK: Firmy k nápadům netlačí
Podle odborníků je současná stagnace ovlivněna i situací české ekonomiky. “Kdyby se byznys bouřlivě rozjížděl a firmy si konkurovaly, každá by musela zaujmout. To se tu neděje,” míní kreativní ředitel Mark BBDO Martin Charvát.
Reklamě nepomáhá ani to, že domácí klienti na jejich natáčení šetří. Letos nejdražší tuzemská série spotů vyšla na pětadvacet miliónů korun, dražší samostatné reklamy stojí kolem deseti miliónů.
Například ve Velké Británii ale dostane v přepočtu několik miliónů “za kus” samotný režisér.
Za slabší nápaditostí může být podle části odborníků i česká mentalita.
“Česká reklama je ve srovnání s cizinou dost racionální. Tuzemští konzumenti potřebují k produktům konkrétní vysvětlení, a proto ho domácí reklama obsahuje,” podotýká kreativní ředitel Euro RSCG Eda Kauba. “Kreativci sice rádi dělají emotivní reklamu, ale klienti je tlačí do reklamy racionální, která přináší okamžitý výsledek. To je pro mnohé manažery důležitější než pozice jejich značky za pět let.”

MEZITITULEK: Agentury zůstávají v klidu
Samy reklamní agentury tak věří, že Česko neprožívá krizi tvůrců, ale jde o běžný vývoj.
“Každý rok je jiný, někdy je nápadů více, jindy méně. Už to, že se několik prací letos dostalo alespoň do užšího výběru na festivalu v Cannes, kde soutěží tisíce prací z celého světa, je relativní úspěch,” prohlásil Martin Pasecký z agentury Leo Burnett.

Hospodářské noviny, 31.7.2006, autor: Zuzana Luňáková

×

Incheba investuje do Výstaviště v Holešovicích

Starší článek

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 13. července 2006

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

MŠMT láká učitele na Astra Zenecu: „Vyhrňte rukávy!“

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) přesvědčuje v letákové kampani pedagogy, aby se nechali očkovat. Využívá k tomu známé…
24. 2. 202124. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

„Co ve vás probouzí pocit hrdosti?“ Sberbank spustila TV kampaň …

Sberbank v únoru 2021 spustila televizní kampaň na běžné účty – FÉR účet s odměnou 1234 Kč za věrnost i přechod od jiné…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

Citylighty v metru jako výkladní skříně s reálnými produkty

V šesti stanicích pražského metra se citylighty společnosti MetroZoom proměnily na výlohy dm drogerie. Cestující v nich nyní mohou vidět skutečné…
23. 2. 202123. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo
E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více