Tesco za hypermarkety Carrefour zaplatí téměř 4 mld. Kč

25. 7. 2006 15:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Obchodní řetězec Tesco zaplatí za 11 převzatých českých hypermarketů Carrefour bezmála čtyři miliardy korun. ČTK informaci získala z kupní smlouvy mezi společnostmi Tesco a Carrefour, která je založena ve Sbírce listin. Tesco získalo české prodejny Carrefour na začátku června a jejich začlenění do tohoto obchodního řetězce by mělo být dokončeno letos na podzim. Díky této akvizici posílí Tesco pozici na tuzemském trhu, kde mu loni s tržbami 20,45 miliardy korun patřilo mezi deseti největšími obchodními řetězci páté místo.
Podle dohody z loňského září má britské Tesco kromě 11 českých hypermarketů Carrefour získat čtyři slovenské prodejny tohoto francouzského řetězce. Tesco naopak Carrefouru přenechá svých šest obchodů a dvě obchodní centra na Tchaj-wanu. Evropská komise schválila společnosti Tesco koupi českých prodejen francouzského Carrefouru loni v prosinci, slovenské úřady ale transakci zatím neposvětily.
Podle kupní smlouvy, jejíž kopii má ČTK k dispozici, zaplatí Tesco za 11 hypermarketů Carrefour ve dvou splátkách celkem 3,996 miliardy korun. První tři miliardy korun Tesco mělo zaplatit do 30 dnů od uzavření smlouvy a zbývající peníze má na účty francouzského řetězce Carrefour převést do konce února příštího roku. V deseti případech jsou převzaté hypermarkety Carrefour v nájmu, nemovitost Tesco získalo pouze v případě pražského nákupního centra Eden. Britská skupina Tesco letos na jaře zároveň získala od Carrefour Nederland stoprocentní podíl ve společnosti Carrefour ČR, jejíž základní kapitál je bezmála 5,9 miliardy korun.
Tesco nyní v 11 převzatých obchodech Carrefour snižuje ceny na úroveň ostatních svých obchodů. „Od středy budou moci zákazníci těchto obchodů nakupovat ještě laciněji. Chystáme další snížení cen, které bude tentokrát zahrnovat 2455 výrobků. Snížení cen se bude týkat potravinového a nepotravinového zboží a navazuje na program Nejnižší ceny ve městě, který byl v bývalých prodejnách Carrefour představen před měsícem,“ řekla dnes ČTK mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Jana Matoušková.
Tesco v ČR provozuje šest obchodních domů, 42 hypermarketů, 28 supermarketů a pět čerpacích stanic. Již letos na jaře Tesco získalo 27 supermarketů německé obchodní skupiny Edeka, která stejně jako Carrefour kvůli tvrdé konkurenci na maloobchodním trhu odešla z Česka.
Obchodní řetězce v Česku totiž již delší dobu svádějí neúprosnou cenovou válku o zákazníky. Provozovatelé hypermarketů se kvůli nasycenosti tuzemského trhu stále častěji ve svých expanzních plánech zaměřují i na menší města, která dosud byla doménou levných diskontních prodejen.
Experti proto očekávají, že tvrdý konkurenční boj přiměje k odchodu z Česka další velké obchodní řetězce. Již loni se z Česka stáhla společnost Julius Meinl, jejíž obchody koupil Ahold. Podle Mladé fronty Dnes Ahold za 67 supermarketů Julius Meinl zaplatil zhruba miliardu korun.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.