Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Společnost Electro World zprovoznila internetový obchod

Redakce MAM3. 7. 2006

Na internet vstoupil další významný prodejce elektroniky. Internetový obchod v těchto dnech zprovoznila společnost Electro World, která má v Česku osm velkoprodejen s elektronikou a domácími spotřebiči. Loni on-line obchod kvůli prudce rostoucí oblibě internetového nakupování spustila konkurenční síť obchodů Datart a před několika měsíci i elektroprodejny Proton.
“Zákazníci si mohou vybírat ze širokého sortimentu černé a bílé techniky, PC, digitálních přístrojů a telefonů. Ceny v internetovém a kamenném obchodě se liší, což je dáno mimo jiné nižšími náklady na provozování internetového obchodu,” řekla Anna Rumianová ze společnosti Electro World.
Odborníci odhadují, že lidé v loňském roce utratili za zboží a služby na internetu již kolem deseti miliard korun, což bylo o 40 procent více než v roce 2004. Jedničkou na trhu je přitom skupina obchodů Internet Mall s tržbami přes miliardu korun. Klasickým prodejcům proto nezbývá než investovat do vlastních virtuálních obchodů, aby jim kvůli internetové konkurenci neklesly tržby.
V Česku loni podle průzkumu společnosti GfK Praha totiž opět výrazně vzrostl počet lidí, kteří nakoupili zboží nebo služby přes internet. Zatímco v roce 2004 nakoupilo ve virtuálních obchodech 2 158 000 lidí, loni jejich počet vzrostl na 2 797 000. Více než třetina internetových uživatelů přitom loni uskutečnila čtyři a více on-line nákupů. Celkem již on-line nakupování vyzkoušelo 85 procent internetové populace ČR.
Rostoucí oblibu internetového nakupování si pochvalují i klasičtí prodejci, kteří kromě kamenných obchodů mají i internetové obchody. “On-line obchod jsme zprovoznili před více než půl rokem a v současné době již obsloužil téměř 13 000 zákazníků,” řekl na začátku června ČTK výkonný ředitel společnosti Datart Pavel Sláma.
Podle údajů GfK Praha se v Česku realizuje přes internet například již osm až deset procent nákupů elektroniky, za kterou Češi ročně utratí zhruba 30 miliard korun. Nejvíce se takto prodávají digitální fotoaparáty a velké zboží, jako jsou ledničky a pračky. Nakupování přes internet má podle svých zastánců mnohé výhody, jako je například pohodlnost a časová úspora při nakupování “od stolu”, nižší ceny zboží či možnost získat rychlý přehled o cenách u konkurence.
Obliba internetového nakupování se zvyšuje v době, kdy na českém trhu s elektronikou panuje velmi silný konkurenční boj klasických obchodníků. V posledních letech zmizelo z českých a moravských měst kolem 400 prodejen s elektrospotřebiči a jejich počet se snížil na zhruba 1200.

×

Co má Pribina s TPK?

Starší článek

Produkce piva za pololetí podle odhadu stoupla o čtyři procenta

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více