Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Škodovek je už deset milionů

Redakce MAM13. 7. 2006


O patnáct minut delší přestávku budou mít dnes pracovníci montáže v mladoboleslavské automobilce Škoda Auto.
Důvod? Oslava desetimilionté škodovky, která dnes sjede z výrobní linky. Jubilejním vozem bude nová Škoda Octavia. Firma ji věnuje českým centrům pro propagaci země v zahraničí.

Skoda_vozy.jpgDeset milionů automobilů se vyrobilo v Mladé Boleslavi za sto let trvání firmy. Na dvacetimiliontou škodovku se ale nebude muset čekat další století. S postupujícím technickým vývojem se výroba aut zrychluje. Zatímco prvních pět milionů vozů se v Mladé Boleslavi vyrábělo 85 let, na druhých pět miliónů škodovek stačilo 15 let od roku 1991, kdy do firmy vstoupila německá automobilka Volkswagen.

V současnosti vyrábí Škoda Auto půl miliónu osobních vozů ročně ve svých třech tuzemských továrnách v Mladé Boleslavi, ve Vrchlabí a v Kvasinách a čtyřech zahraničních závodech v Bosně, Kazachstánu, Indii a na Ukrajině. Do konce roku 2007 se má podle záměrů managementu roční produkce zvýšit na šest set tisíc aut a v roce 2010 by měla dosáhnout osmi set tisíc vozů.

V té době se počítá nejen se zvýšením produkce ve stávajících zahraničních továrnách, ale i s plnou produkcí nových závodů, které Škoda Auto ve spolupráci s Volkswagenem připravuje v Číně a v Rusku. Z každého by mělo vyjíždět, v závislosti na poptávce, padesát až osmdesát tisíc škodovek ročně.

V současnosti vyrábí Škoda Auto vozy čtyř modelových řad. V Česku nejprodávanější je malé auto Škoda Fabia, v zahraničí je nejpopulárnější vůz střední třídy Škoda Octavia. Komfort vyšší střední třídy nabízí limuzína Škoda Superb.

Nejnověji se na českých silnicích objevil prostorný vůz Škoda Roomster, jehož prodej byl zahájen v červnu a za první měsíc si jej pořídilo 179 motoristů.

Výrobu a prodej škodovek do budoucna rozšíří modernější verze fabie a od roku 2008 i první terénní automobil s okřídleným šípem ve znaku, Škoda Yeti. Ve stejné době či o rok později se počítá i s modernizací superbu.

Škoda Auto je největším tuzemským průmyslovým podnikem, v Česku zaměstnává kolem 26 tisíc lidí. Loňské tržby firmy dosáhly 188 miliard korun, většina pocházela ze zahraničí.

Mladoboleslavská automobilka je zároveň největším tuzemským exportérem, jejími hlavními trhy jsou Německo, Velká Británie, Polsko, Španělsko a Slovensko. V Německu loni firma prodala devadesát tisíc vozů, což bylo o pětadvacet tisíc více než na českém trhu.

První vůz, model Voiturette A, vyrobila firma Laurin & Klement v Mladé Boleslavi v roce 1905. O dvacet let později firmu převzaly Škodovy závody.

Z deseti milionů vyrobených škodovek tvoří pětinu modely Škoda 120 a Škoda 105. Nejpočetnější škodovky v provozu jsou vozy Škoda Felicia, v Česku je jich registrováno téměř 400 tisíc.

Čím se jezdí v Česku
(registrace 31. 12. 2005)
































1. Škoda Felicia  394 tisíc 
2. Škoda 120 245 tisíc
3. Škoda Fabia 244 tisíc
4.  Škoda 135 (Favorit) 241 tisíc
5.  Škoda Octavia 178 tisíc
6.  Škoda 105 171 tisíc
7.  Škoda 136 (Favorit, Forman) 126 tisíc
8.  Ford Escort 78 tisíc

Zdroj: Sdružení AP

Skoda_octavie.jpg
Škodou s číslem 10 milionů bude octavia. Tento typ výrazně boduje na evropských trzích, octavia se prezentuje i při cyklistické Tour de France.


Hospodářské noviny 13. 7. 2006


 

×

Bývalá mluvčí vlády Anna Veverková nastoupila do ERÚ

Starší článek

Microsoft dostal pokutu 280,5 milionu eur

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více