Šéfredaktor maďarského bulváru sesazen

4. 7. 2006 09:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Šéfredaktor budapešťského bulvárního deníku Blikk, Gábor Fejes, musel opustit svůj post poté, co list zveřejnil „kachnu“ o vystoupení britské popové hvězdy Robbieho Williamse na soukromém večírku maďarského multimilionáře Sándora Csanyiho. „Dohodli jsme se, že se naše cesty rozejdou,“ potvrdilo v Budapešti vydavatelství Ringier, kterému list patří.
Blikk zveřejnil zprávu o údajném Williamsově soukromém vystoupení v Maďarsku minulý čtvrtek. Hvězda prý zpívala půl hodiny na svatbě multimilionářova syna v Sarlospusztě jižně od Budapešti. Přestože sám Csanyi informaci vzápětí dementoval a požadoval tiskovou opravu, list trval na svém a podložil své tvrzení údajným svědectvím jistého zaměstnance hotelu, že tam Robbie skutečně vystupoval. Toto svědectví se však také ukázalo jako falešné. Ve skutečnosti na svatbě konané 18. června vystupoval pouze imitátor Robbieho Williamse, což všichni přítomní věděli.
Podle onlinového listu Index měl ale šéfredaktor „vroubek“ u vedení koncernu Ringier již dříve. Sociálnědemokratický premiér Ferenc Gyurcsány si na něj prý stěžoval, protože Blikk v předvolební kampani okatě stranil konzervativní opozici. Ta nakonec volby těsně prohrála.
Mediální koncern Ringier AG sídlí ve Švýcarsku, kde vydává deník Blick. V 90. letech však expandoval i na východ a nyní působí v devíti státech – Rumunsku, Ukrajině, Srbsku, Slovensku, Česku a Maďarsku, dále v Hongkongu, Vietnamu a Číně. Součástí je vedle vydavatelství novin a časopisů také televizní vysílání. V Česku vydává například deník Blesk, Sport a bezplatný list 24 hodin, vlastní i tiskárny sloužící deníkům jiných vlastníků.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.