Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Produkce piva za pololetí podle odhadu stoupla o čtyři procenta

Redakce MAM3. 7. 2006

O čtyři procenta zhruba na 9,5 milionu hektolitrů stoupla v letošním prvním pololetí domácí produkce piva, odhaduje výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. Domácím výrobcům se podle něj nadále dařilo na zahraničních trzích a export by mohl být zhruba o pětinu vyšší než ve stejném období loni. I výroba pro Česko, která v posledních letech stagnuje, nebo mírně klesá, za letošní pololetí spíše vzrostla, soudí Veselý. Dodal, že se projeví především příznivé počasí posilující žízeň konzumentů.
Ředitel svazu odhad opírá o údaje za pět měsíců roku, kdy produkce domácích pivovarů meziročně stoupla o více než tři procenta. Horký červen ve spojení s fotbalovým šampionátem by měl přinést další zlepšení, což potvrzují i samotné pivovary.
“Naše prodeje se v prvním pololetí letošního roku vyvíjely velmi pozitivně,” řekl obchodní ředitel Pivovarů Staropramen Petr Kovařík. Přispělo k tomu podle něj teplé počasí na začátku hlavní sezony, ale i zvolená obchodní strategie. Červen byl pak z hlediska celkových prodejů společnosti vůbec nejlepší měsíc za posledních deset let, dodal.
Za velmi úspěšný označuje červen i mluvčí Budějovického Budvaru Petr Samec. Pivovar podle něj dokonce v druhé půli měsíce musel na čas zavést nepřetržitý provoz v produkci, aby dokázal uspokojit objednávky. Podle předpokladů firmy se v červnu prodalo zhruba o deset procent víc Budvaru než ve stejném měsíci loni. Vedle počasí podle Samce ovlivnilo prodej piva v tuzemsku i fotbalové mistrovství, jeho vliv je ale mnohem menší a dá se počítat v procentech.
Počasí má obecně značný vliv na prodej piva. Hlavní sezona trvá pro pivovarníky zhruba od května do září, přičemž špičkou je červen až srpen. Nejslabší měsíce bývají leden a únor. Proti těmto dvěma měsícům je odbyt v létě zhruba o 70 procent větší, uvedl Samec. Výjimkou je v zimě prosinec, kdy lidé nakupují k bohaté sváteční tabuli.
Loni české pivovary vyrobily 19,07 milionu hektolitrů piva, meziročně o 1,7 procenta více. V zahraničí prodaly zhruba 3,1 milionu hektolitrů, což byl vzestup o 17 procent. Naopak produkce pro Česko loni klesla o jedno procento na 15,97 milionu hektolitrů.

×

Fotbalisté Barcelony budou mít na dresech logo UNICEF

Starší článek

Američané jedí, co jim chutná

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více