Prima letos do vlastní tvorby investuje stamiliony

27. 7. 2006 07:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Televize Prima vynaloží letos na výrobu vlastních pořadů částku v řádech stamilionů korun. Bude to zároveň více než loni, řekla dnes ČTK mluvčí Primy Jana Malíková; neuvedla ale o kolik. V programu se investice projevily v létě, například reality show Bar. Na podzim se projeví novými pořady, mimo jiné pokračováním Rodinných pout, novým seriálem Letiště či třeba soutěžním pořadem 5 proti 5 s Petrem Novotným. V budoucnu hodlá Prima případně podpořit i další celovečerní film.
Nejdražším formátem v letošním roce je podle Primy reality show Trosečník, kterou nyní natáčí a uvede na podzim. „Co se týče podílu vlastní výroby ve vysílání Primy, je dán strategií naší televize – postupně zvyšovat svůj podíl na trhu tím, že budeme vedle kvalitních akvizičních pořadů uvádět i atraktivní vlastní tvorbu,“ uvedla Malíková.
Na rozdíl od Novy se Prima rozhodla uvádět novinky i v netradiční letní čas, kdy se na televizi díky počasí a dovoleným dívá nejméně lidí v roce. Sledovanost reality show Bar, následovníka VyVolených, se i proto pohybuje jen ve stovkách tisíc diváků. Například sobotní vyřazovací díl Baru, v němž opustil soutěž další uchazeč o výhru, zhlédlo přes čtvrt milionu diváků. Každý díl první podzimní řady VyVolených vidělo v průměru 1,5 milionu diváků, u druhé jarní řady to bylo přes 800 tisíc.
„Chceme zjistit, na co diváci zareagují, jaké jsou trendy jejich chování, jak budou přijímat nové produkty, které na televizní trh uvádíme,“ uvedla Malíková k důvodům, proč televize nasadila některé své premiérové pořady do letního schématu.
Prima také poprvé letos jako koproducent vstoupila do výroby některého z českých filmů, konkrétně snímku Prachy dělaj člověka; podíl Primy se podle mluvčí pohybuje v řádech milionů korun. Další podobnou podporu Prima nevylučuje, ale je to vždy podle ní otázkou nabídky a poptávky.
„Zatím nás nejvíce zaujal právě projekt Prachy dělaj člověka, který je v této oblasti pro nás první vlaštovkou,“ uvedla. Zajímavostí je, že scénář k filmu napsal Radek John, jinak dlouholetá tvář Novy.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.