Prezentace Česka na internetu
Česká republika se ode dneška prezentuje na internetu v nové podobě. Internetovou “bránou” do země se mají stát renovované stránky www.czech.cz, které dnes slavnostně spustilo ministerstvo zahraničí. Server bude určen hlavně zahraničním turistům, zájemcům o práci, podnikatelům a lidem, kteří o Česku nic nevědí, řekl novinářům náměstek ministra zahraničí Pavel Svoboda.
“Cílem tohoto webu je vylepšit celkovou image České republiky,” uvedl. Zdůraznil, že grafika serveru odpovídá nové jednotné prezentaci Česka s barevnými interaktivními bublinami.
Portál obsahuje více než 1500 stran textu. V současnosti má tři jazykové mutace – českou, anglickou a německou. Do roku 2008 mají začít existovat další verze – francouzská, španělská a ruská.
Obsah je rozdělen podle témat do pěti sekcí: představení Česka, ekonomika a podnikání, turistika a sport, kulturní dědictví a práce. “Snažíme se o to, aby byl portál maximálně interaktivní a aktualizovaný. Bude tam například kalendář různých akcí či průzkumy mínění,” upřesnila ředitelka odboru zahraniční prezentace Jana Adamcová. Návštěvníci webu mohou například hlasovat, do kterého českého města by se chtěli nejraději podívat. Časem přibudou také audio a video odkazy.
Portál fungoval již několik let, koncem loňského léta ale začal procházet výraznou změnou. Rekonstrukce stránek a jejich roční provoz stojí ročně osm až deset milionů korun, uvedla již dříve Adamcová. Ministerstvo podle ní platí peníze firmě, která vyhrála výběrové řízení.