Poslouchat ho musí i Zidane

31. 7. 2006 00:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Který Čech je v reklamní branži nejlepší na světě? Jednoznačně Ivan Zachariáš, shodne se deset z deseti oslovených tuzemských expertů na reklamu. Pětatřicetiletý režisér, který už točí pouze v zahraničí, se vyšvihl mezi absolutní světovou špičku.
Patří mezi desítku nejuznávanějších reklamních režisérů světa a ve své poslední reklamě dirigoval i fotbalisty Beckhama či Zidaneho. Sám přitom působí spíš plaše a veškerou popularitu odmítá. „Řekl jsem už všechno, nerad bych se stále opakoval,“ říká omluvně.
Ročně natočí pouze dva až tři reklamní spoty. O to více času jim však věnuje. Zmíněnou reklamu na Adidas, ve které si dva malí kluci svolávají na plácek u domu nejslavnější fotbalisty, připravoval téměř půl roku. Osobně si také na konkursech vybral dva malé chlapce, kteří hráče do svého „týmu“ nominují.
Absolvent dokumentaristiky na FAMU a žák uznávaného režiséra Jana Špáty s myšlenkami na natáčení reklam koketoval už při studiích. První spot, který natočil, byl na plzeňské pivo. „Raději jsem se tenkrát ani nikoho neptal, co si o ní myslí,“ vzpomíná Zachariáš.
V roce 1995 zabodoval s reklamou na Národní galerii, která byla dokonce oceněna jako nejlepší reklama ve střední Evropě. Od té doby pracuje převážně pro britský trh, kde získal také ocenění „Nejlepší britský reklamní režisér“.
Pracuje pro klienty, jako jsou Mazda, Mercedes či Absolut vodka. Jeho reklama s názvem „Pilot“ na belgické pivo Stella Artois loni skončila ve světovém žebříčku nejoceňovanějších reklam na deváté příčce.

Hospodářské noviny, 31.7.2006, autor: Zuzana Luňáková

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.