Největší světový poskytovatel reklamních služeb Omnicom Group zvýšil ve druhém čtvrtletí čistý zisk o osm procent na 244,1 milionu dolarů díky novým klientům a silným výdajům stálých zákazníků. Oznámila to firma, jejíž součástí jsou například reklamní agentury BBDO Worldwide a DDB Worldwide.
Zisk na akcii stoupl na 1,42 dolaru z 1,24 dolaru před rokem. Celkové tržby společnosti se zvýšily na 2,82 miliardy dolarů z předchozích 2,62 miliardy. Výsledky tak překonaly očekávání analytiků, kteří podle průzkumu Reuters Estimates počítali se ziskem 1,38 dolaru na akcii při tržbách 2,81 miliardy dolarů.
Tržby z tradiční reklamy stouply o 5,7 procenta, tržby ze služeb v oblasti public relations o 8,9 procenta a tržby ze specializovaných marketingových služeb dokonce o 10,8 procenta. „Omnicom pokračuje v příjemných překvapeních a nadprůměrném růstu,“ prohlásila analytička Lauren Richová Fineová ze společnosti Merrill Lynch.
Společnost Omnicom se nadále snaží podporovat svůj růst akvizicemi. Firma nedávno koupila majoritní podíl v reklamní agentuře EVB, která se specializuje na interaktivní marketing. Mezi klienty EVB patří například výrobce sportovních potřeb Adidas, píše agentura Reuters.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).