Obrat filmové a reklamní produkce byl loni v ČR 4,5 miliardy Kč

10. 7. 2006 08:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Celkový obrat filmové a reklamní produkce v Česku dosáhl loni 4,5 miliardy korun. Zahraniční zakázky se na této částce podílely téměř dvěma miliardami korun. Obrat produkce reklam je v posledních letech stabilní a dosahuje více než dvou miliard korun ročně, řekl na tiskové konferenci v rámci karlovarského festivalu výkonný ředitel Asociace producentů v audiovizi Radomír Dočekal.
„Obrat na výrobě českých filmů dosáhl vloni 487 milionů korun. Potvrdilo se tak, že se finanční vstupy producentů neustále zvyšují. Je to i jeden z důvodů, proč se snažíme získat státní podporu a ukázat, že národní kinematografie si ji jako veřejný statek zaslouží,“ uvedl Dočekal.
Podle producenta Petra Kellera bylo Česko i loni vyhledávanou lokalitou zahraničních filmových produkcí. „V poslední době jim stále větší počet zemí nabízí daňové úlevy, zatímco u nás jsme se k tomu nedopracovali. Anglie je obnovila a k jejímu schématu se v posledních dnech přidalo Německo, jehož vláda uvolnila na přilákání zahraničního filmového průmyslu kolem 60 milionů eur,“ řekl Keller a dodal, že filmový průmysl v Česku zaměstnává 15 000 lidí.
Daňové pobídky se jako „nesystémová věc“ nelíbí především ODS, přičemž reakce politiků na možnost daňových úlev jsou podle producenta Petra Strnada závislé na jejich politické příslušnosti. „Bude na nás, abychom je přesvědčili, že je to výhodné pro všechny,“ dodal.
Zástupci asociace shrnuli svá jednání, které na karlovarském festivalu vedli z iniciativy Jiřího Bartošky se zástupci politických stran komunisty nevyjímaje. „Je to paradox, ale právě oni nejvíc podporovali zákon o kinematografii, který po vetu prezidenta Václava Klause neprošel sněmovnou. Nyní souhlasí s tím, aby byla domácí filmová tvorba garantována státem,“ řekl Strnad.
Opakoval, že zatím bylo dohodnuto, že by měl fond kinematografie pro příští rok dostat ze státního rozpočtu 400 milionů korun, než se začne připravovat komplexní zákon o kinematografii. Konkrétní a věcná byla i diskuse s Václavem Klausem. „Zásadní zprávou je, že stát se přihlásil k odpovědnosti za český film. Prioritou má být státní podpora, ale počítáme s vícezdrojovým financováním, tedy i s příspěvky televizí, distributorů videokazet a DVD a provozovatelů kin,“ uvedl. I s nimi je třeba začít jednat, přičemž budou-li například televize investovat do české filmové tvorby, bude to podle Strnada legitimním zdrojem její podpory.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.