Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Obliba grilování roste

Redakce MAM19. 7. 2006

Obliba grilování v Česku roste a pravidelně se mu věnuje již více než třetina obyvatel, plyne z průzkumu, který ČTK poskytla společnost Unilever. Tento módní trend s sebou přináší zvýšený prodej výrobků, které s grilováním úzce souvisejí. Obchodníci tak s příchodem jara hlásí výrazný nárůst prodeje zahradních grilů, který se zvyšuje již několik let. V létě, které je hlavní sezonou, se pak výrazně zvedá odbyt některých druhů masa a speciálních uzenářských výrobků. V červenci a srpnu se prodá i nejvíc dresinků a omáček k masu.
Podle průzkumu Unileveru ČR a agentury Opinion Window nejčastěji grilují rodiny s dětmi. Mezi nimi více než dvě třetiny dotázaných posedí u opékání častěji než pětkrát ročně. Víc než pětina rodin s dětmi nad 15 let dokonce griluje více než 16krát ročně.
Mezi měsíce, kdy Češi nejčastěji využívají gril či otevřený oheň k přípravě pokrmů, patří květen až srpen. V červenci a srpnu se této činnosti věnuje takřka 100 procent dotazovaných. Naproti tomu v dubnu či říjnu jsou to pouze čtyři procenta.
Více než třetina lidí, 36 procent, používá otevřená ohniště, 34 procent potom grily na dřevěné uhlí. Nejraději Češi grilují nebo opékají špekáčky či jiné uzeniny. Na druhém místě skončila drůbež a třetí nejpopulárnější jsou speciálně připravené grilovací párky.
Zálibě Čechů jdou vstříc řezníci a podle předsedy Českého svazu zpracovatelů masa Jaromíra Klouda by se těžko hledala zpracovatelská firma, která výrobky speciálně pro grilování nedělá. V létě se ale projevuje i zvýšená spotřeba některých druhů masa vhodných k opékání na grilu či ohni. Větší zájem tak bývá o vepřovou krkovici a pečeni, ale i o lepší druhy hovězího jako roštěná či zadní. Když je pěkné počasí, zvednou se třeba prodeje krkovice před víkendem ze dne na den i o stovky procent, uvedl Kloud.
I díky stále rozšířenějšímu grilování v Česku roste trh s dresinky, omáčkami k masu, hořčicemi, kečupy či zálivkami na saláty. Češi ročně za toto zboží utratí přes 100 milionů korun, z toho více než 40 procent během letních měsíců, uvedl Unilever ČR, který vyrábí mimo jiné dresinky, majonézy a omáčky Hellmann´s.

×

CZ.NIC pořádalo valnou hromadu online

Starší článek

TV zprávy jsou ke stranám s výjimkou KSČM stejně kritické

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více