Nejznámější sítí hobby prodejen v ČR je podle průzkumu OBI

7. 7. 2006 08:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nejznámějším řetězcem prodejen potřeb pro kutily, řemeslníky a zahrádkáře v Česku je OBI, za kterým následují Baumax, Hornbach, Bauhaus a obchody Globus Baumarkt. Obliba hobbymarketů roste a loni těmto obchodům dávalo přednost již 57 procent českých zákazníků. V roce 2000 přitom tento ukazatel činil 40 procent. Vyplývá to z průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha.
Pavel Cabal z Incomy Research řekl, že pro českého zákazníka je při nákupu potřeb pro kutily, řemeslníky a zahrádkáře rozhodujícím faktorem personál, jeho profesionalita a schopnost poradit. „Důležitou roli hraje také široká nabídka zboží následována příznivými cenami,“ uvedl.
Dodal, že zákazníci hlavních hobbymarketových řetězců se z hlediska požadavků na výběr nákupního místa začínají výrazně rozlišovat. „Pro zákazníky Bauhausu a Hornbachu je rozhodujícím faktorem při nákupu tohoto zboží široká nabídka na prodejně, což může souviset s větší profesionalitou těchto zákazníků,“ řekl Cabal.
Naopak zákazníci řetězců Baumax a OBI kladou na první místo schopnost personálu odborně poradit. „To nasvědčuje spíše laicky orientované zákaznické bázi. V prodejnách řetězce Globus Baumarkt nakupují cenově citliví zákazníci, kteří požadují kromě profesionality především příznivé ceny sortimentu,“ podotkl Cabal.
Jedničkou mezi hobbymarkety byla loni síť prodejen OBI, jejíž tržby vzrostly na 6,4 miliardy z 5,9 miliardy korun v roce 2004. Druhý řetězec Baumax vykázal obrat 6,2 miliardy a třetí Hornbach 4,7 miliardy korun. Loňský žebříček čtyř největších sítí uzavřela s obratem 2,2 miliardy společnost Bauhaus.
V loňském roce si podle průzkumu Incomy Research hobbymarkety rozdělily již 57 procent českých zákazníků. Ve srovnání s rokem 2004 vzrost podíl zákazníků preferujících tyto prodejny o sedm procentních bodů. „Nárůst počtu lidí, kteří dávají přednost některému z hobbymarketových řetězců, souvisí s rostoucím důrazem na profesionalitu,“ uvedl již dříve Zdeněk Skála z Incomy Research.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.